Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten
De har visat sekvenser flera gånger i programmen där ponnyerna går i hagar brevid varandra.
I övrigt tycker jag att det är ett roligt program. De som gör programmet har säkerligen behövt tänka på att programmet ska bli roligt och spännande att titta på även för de som inte är så kunniga inom ridning, de vill nog nå en så stor publik som möjligt. Därför vill man se tobbe stegra med sin häst, och Jan göra galoppombyten i varje. Jag har också reagerat på endel saker, men i stort ett kul program och bra initiativ! Dessutom är vi bara på program 3 av 16, barn kanske tröttnar om man går ut för hårt i början...
De två ryttare jag reagerar på är killen med skimmeln som inte ens kunde rida rakt fram i trav men skulle hoppa 120 i ilfart?!. Höll med Tobbe om att det måste vara en otroligt schysst ponny...
Och tjejen med gymkhanahästen och pessoa, stress stress stress.... ska bli kul att se om ryttarna kommer börja tänka till och hur det kommer se ut när lägret är slut!
Men jag blev jätteledsen när jag såg tjejen i uttagningsprogrammet som bara bankade och slet i sin ponny, usch där måste en duktig vuxen gå in

. behöver man behandla sin ponny så för att ens kunna sitta upp, då är det dags att ta tag i saker och ting...
Vad hade Juliette (tjejen som var duktigast i dressyren) för problem med sin ponny?