Förhandstitta på Ponnyakuten

Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

*kl*

bara genom att se att tobbe larsson är med 'är fog nu för att klassa programmer som oseriöst

Är benägen att hålla med - när det gäller Tobbe Larsson så ringer det (av flera olika anledningar) en liten varningsklocka hos mig med ...

Men vi får väl se hur programmet utvecklar sig - han kanske kan jobba riktigt seriöst med ungarna.

seriöst och tobbe larsson är för mig en helt omöjlig kombination..

kl

såg de första 15 min på programmet det som slog mig var , har barnen ingen hemmartänare ,föräldrar , eller har gått på ridskola -det var ju elementära saker det brast i, det var inte direkt några problemponnyer utan vanlig hästkunskap, och vett som saknades!!

efter att ha sett honom på nära håll i flera år så går tyvärr hans hästhantering bort och hur är/ varmot sin *personal*

Men varför visar man en uppsutten vuxen ryttare utan hjälm i ett barnprogram?? Hjälmen har faktiskt räddat livet på mig två ggr i år och jag är också vuxen ryttare..

Det undrar jag också. Jag blir så förbannad när jag ser sådant.

Riktigt intressant program. Känner Daniel som är med i programmet, med ponnyn Lovey - eller, dom är i samma stall som min medryttarhäst står i. Kan för övrigt skriva att Lovey är jättetrevlig att handskas med nu för tiden, inte lika "ouppfostrad" haha.

KL

Jag har ingen som helst aning om vem denna Tobbe är, men jag tycker ändå han verkar ha rätt så god koll, dessutom så gillar jag det man ser i handhavandet av ungarna.... sånt tycker jag också är viktigt... ska fortsätta kolla... alltid lär man sig något...

hoppas verkligen barnen får mer information och bakgrundsfakta än som visas i programmet. De stackars barn som ser programmet då?? Varför säger man till en 10-12 åring att din ponny måste banta så här mkt (och visar på hästen). HUR ska ponnyn bantas???

Håller faktiskt med om det där.

Att säga till ett barn att hästen behöver banta är ju som att be om foderrelaterade problem om ungen har okunniga föräldrar.
Har den kunnigt folk runt sig är det väl lättare men det tror jag inte alla har.

fast å andra sidan kan man ju inte ta ansvar för alla som är okunniga heller?

Inte om det är vuxna, men när det handlar om BARN så bör man kanske tänka på sin formulering.
Tycker jag.

Hur go liten tjej som helst ju :love:

Tänk om alla ponny-ungar älskade sina ponnyer så :)

Han sa ju till henne också att hennes bett var alldeles för skarpt för tat knyta tyglarna, hon lär ju få en tankeställare av det eftersom man tydligen måste knyta tyglarna i gymkhana.

Fast det störde mig att han inte påpekade det uppenbara - att det var bettet som gjorde att ponnyn stegrade.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I TV4:s dokumentärserie "Över alla hinder" får tittarna följa hoppningens förbundskapten Henrik Ankarcrona och hans team under året på...
Svar
0
· Visningar
131
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Prestigefyllda Mästarnas mästare är redan i gång, men det är först på söndag som vi får se Maria Gretzer i startgroparna. Bland annat...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Gunnar
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
567
Senast: Gabby_Ossi
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
948
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka