föreliggande moderkaka - kejsarsnitt och ridning

Mirifax

Trådstartare
Har en fundering...

är det någon som haft en föreliggande moderkaka (verkar ganska vanligt) och har den flyttat upp sig efterhand som grav. har gått framåt? Har en lågt liggande moderkaka och hade blödningar från den i början av grav (fick dem bekräftade på gyn).

Ni som gjort kejsarsnitt, hur lång till efter har ni väntat innan ni börjat rida? Hur har det känts?

Jag utgår ifrån att moderkakan kommer flytta upp så att jag kan föda vaginalt, men funderingarna finns ändå :)

Sv: föreliggande moderkaka - kejsarsnitt och ridning

Inte jag men två kompisar hade föreliggande moderkakor vid rutinultraljudet. Dom har fått göra extra ultraljud runt v. 32 och för båda hade moderkakan flyttats upp och dom kunde föda vaginalt utan problem.

Väntade 3-4 veckor, kändes ingenting, men skrittade bara 20 min ändå. Red mer, galopp och så en vecka senare (inget tungt dressyrarbete direkt...). Kändes heller ingenting. Klättrade upp på kökspallen däremot.

Om jag inte missminner mig red jag första gången 3 v efter snitt, dock bara i skritt. Det läskigaste är att hoppa av, för då känns det som att allt ska gå sönder :p

Min moderkaka låg lågt vid första UL med nu vid nytt UL v 31 så hade den flyttat på sig så pass att den inte är i vägen längre

På UL i v 18 låg min moderkaka mitt för "utgången" och jag som verkligen inte ville snittas blev allt annat än glad. På nästa UL i v 32 hade den följt med upp och satt klart ur vägen :banana:

*kl*

tack för era svar, min låg med mitt för utgången, har haft blödningar från den när livmodern vuxit och små blodkärl brustit. Jag hoppas verkligen att den flyttar sig uppåt för jag vill inte bli snittad...

Vid rutinultraljudet låg den även för mig för utgången. Fick gå på extra ultraljud men i god tid inför förlossningen hade den flyttat med och kunde okomplicerat föda genom vanlig vaginal förlossning.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Övr. Barn och nej, det här är ingen "Är-jag-gravid-tråd" Jag fick min son i december -09. Efter besök hos BM började jag äta cerazette och har...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: jerseyko
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 465
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 952
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar