Före och efter-bilder

Seabaz

Trådstartare
Valp blir vuxen, rasar i vikt och blir MAGER. Nu håller den fula ankungen på att bli en svan!


Ca 12-13 veckor gammal:
Bild003.jpg


Ca 7 månader kanske:
sotis.jpg



Vintern + puberteten kommer och resulterar i katastrof (trots detta en slät etta på stora sthlm 2005):
xann2.jpg


Maj månad 2006, här ser han läskigt dålig ut!:
taby3.jpg



I sommar har han dock gått upp sakta men säkert i vikt och gissa om jag varit rädd för den här vintern. Han har fått ha kläder på sig så fort det varit liiite kyligt bara för att hålla värmen, han käkar 3-4 olika sorters foder + massor med matrester och godis nu senaste veckorna innan stora stockholm.
Och visst har det givit resultat även om det är några hg kvar:
PC110029.jpg


Och resultat på Hund 2006 blev det med. en etta i kvaliten och en 4 placering i konkurens :banana:
 
Sv: Före och efter-bilder

Han är i mitt tycke fortfarande rätt mager och jag tycker nog att han behöver öka mer än något hekto..
 
Sv: Före och efter-bilder

Jo fast jag tycker inte han är mager längre. Nu är han "bara" smal. Och det värsta är att det är ju inte ens vinter än.. Det blir ett h-e att ha honom fin till Lilla sthlm i vår gissar jag... men jag ska prova att köpa valpfoder till honom också så får vi se hur hans hud reagerar på det.
Valpfodret han fick när han var valp fick han massa finnar och blemmor av *rynka på näsan*
 
Sv: Före och efter-bilder

Du får bylta in honom i bävernylon ute och parkera honom nära värme inne samt göda honom som en liten julgris :angel:

Funderar också på att ställa på lilla nästa år, så vi kanske ses där ;)
 
Sv: Före och efter-bilder

Hehe ja det får bli nåt sånt! :D

Ja då kanske vi ses där, vore kul! :bump:
Har du långt att åka?
 
Sv: Före och efter-bilder

Ja han är ju fortfarande rätt tunn.
Har du hört med uppfödaren vad hon brukar ge sina?
 
Sv: Före och efter-bilder

nej det har jag inte men har förklaring till det också
dock vill jag inte skriva det öppet här

Men jag har hört med massa kines-folk vad dom ger sina och det är olika vart man än hör sig för. Dock är det många som rekommenderar valpfoder så jag ska prova det. nu är det ju ändå flera månader till nästa stora utställning så man kan testa lite och kolla om hans hud klarar av valpfoder och vilka märken i så fall.
Han klarar inte RC i alla fall
 
Senast ändrad:
Sv: Före och efter-bilder

Ja, det är skillnad i allafall, hoppas han fortsätter hålla vikten
men det är knepigt med hanhundar. Min kompis har likadant
"problem" med sin kineskille och han bor dessutom med en
tik...hon har funderat på kastrering i hans fall då han inte är
nån "utställningshund" samt inte är tänkt till avel.

Ja, snart är det jul ja...:crazy: Min hund kommer få fasta
till midsommar (:angel: ), hon är ett matmonster, äter ALLT
och gärna mycket om hon får. Hon kommer nog lägga på sig
en del då vi ska och fira jul hos några som har fri tillgång på
mat åt sina hundar...
 
Sv: Före och efter-bilder

nepp. Har inte hunnit köpa nåt valpfoder än, väntar till lönen kommer :angel:

nu äter han nåt högenergifoder jag inte kommer ihåg märket på.
Han får även blandat med doggy och friskies.
Han får någon slags kattmat-godis-torrfoder i maten för att lura honom att "börja äta"
Han får även ibland KLASS hundfoder, som är ett färskfoder...


Saken är den att få honom att äta. Han har ett foder sen tröttnar han på det. Han har mat framme hela tiden och jag VET att han antagligen skulle bli lättare att få i mat om man begrensade och bara gav honom 2-3 gånger om dagen.
Men det blir jättesvårt att ha så då jag jobbar så olika varje vecka.



GNIST: Alfta i sommar då? Dit ska jag, vi har fritidshus några mil dörifrån bara :banana:
 
Sv: Före och efter-bilder

Mest troligt..Skulle ju dit i somras också, men låg inne på sjukhuset med 3 halsbölder och intravenöst penicillin då :mad:
 
Sv: Före och efter-bilder

Å fy!

Men då hoppas jag vi ses i alfta i sommar istället :)
om du ska till stockholm, vi har en övernattningslägenhet i värtahamnen :angel: ;)
 
Sv: Före och efter-bilder

Det jag tänkte just med JWB är ju att det är väldigt allergivänligt, iom att du hade problem med ustlag :)
 
Sv: Före och efter-bilder

Fin hund!

Min har också haft problem med vikten men har nu blivit helt okej i hullet! Han såg ut som din gjorde när han var som värst ända fram tills nu i höst. Han tål inte så mycket i matväg så det har varit ganska jobbigt i perioder eftersom han har varit lös i magen väldigt ofta och då rinner ju all näring igenom honom. Nu får han bara Doggy för att inte rikera att han blir dålig.
 
Sv: Före och efter-bilder

ahh okej. ja min hund tål typ allting. sällan han är dålig i magen. Enda gången vad jag vet var en gång när han var valp och sedan låg jag själv sjuk i två dagar hemma så det blev bara några snabbturer runt huset dom dagarna. Då kraschade hans mage då han inte fick röra på sig så mycket som han brukar.

Då ringde jag min pappa och han fick hämta hunden. Han är alltid ute och går flera mil så fort han är ledig!
 

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 939
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 433
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp