Före och efter bilder *Nytrimmad*

S

soffeloffan

Jaaa, Jag har varit och trimmat min dv schnauzer idag. Jag blev mkt nöjd med denna omgång.. :angel: Slänger in lite bilder på första gången, och sedan andra och om ni vill får ni gärna kommentera :)

Första trimmningen

Före

Efter

Andra Trimmningen

Före

Efter

Och det pinsammaste av allt, När jag skulle hämta byrackan, så tog jag fel på Uppfödarens och MIN hund.. :crazy: Så jag satte på Halsbandet på Uppf hund.. :angel:

Sv: Före och efter bilder *Nytrimmad*

Tackar så mkt :bow:

Det är en "hon" ;)

Hur långt mellan trimningarna kör ni?
Grymt söt vovve, förresten!

Mycket bättre efter trimmningen. Hon är söt!
Hur gammal är hon och hur många gånger har hon blivit trimmad? Pälsen ser inte så där jätte rolig ut. Kanske borde ni trimma oftare för att ge den sträva pälsen (om det finns ngn) chans att komma fram. Och kamma, kamma, kamma. En dv.schnauzer ägares ledord ;)

Mycket bättre efter trimmningen. Hon är söt!
Hur gammal är hon och hur många gånger har hon blivit trimmad? Pälsen ser inte så där jätte rolig ut. Kanske borde ni trimma oftare för att ge den sträva pälsen (om det finns ngn) chans att komma fram. Och kamma, kamma, kamma. En dv.schnauzer ägares ledord ;)

Vi har trimmat henne 2 gånger, hon är bara 9 månader :)

Vi har inte varit sååå nogrann med ullkammen :angel: men nu ska det bli ordentlig borstning varje dag och sedan 1 gång i veckan med ullkammen. Hmm, ATt trimma henne oftare är vi nog inte såå mkt intresserade av, eftersom vi inte ska ställa ut henne.. kanske en gång nu till hösten för att se vad de tycker om henne.. :smirk:
Och ja, hon liknar mest en kyckling i sin sådandära Ulliga päls :rofl:

Fördelen med att få fram den sträva pälsen är att hunden blir mer lättskött, samt inte alls lika smutsig som när den är "ullig".

Menade inte att ni behöver vara utställningsintresserade för att trimma oftare. Tänkte mest att de blir så mycket lättre att sköta pälsen om man får igång den så att den är någorlunda rullande. Och för att den ev. sträva pälsen ska komma fram den kvävs ju lätt bland all ull...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross