före detta galoppör

Murray

Trådstartare
Hm.. har ett fullblod som tävlade mycket som galoppör men fick en senskada, Går som fälttävlanshäst nu.
Har några frågor.
Är det någon som träffat/sett honom tävla/ridit mm?
Han heter Signal född 1992, e. Warning u. Recipe eu. Bustino. Kommer från England.

Jag själv är väldigt liten/kort (160 cm och 40 kg) o snart 17 år. Skulle det passa till galopp?
Kan "gamla" galoppörer komma tillbaka?

Har inte tänkt att börja tävla honom igen, men bara funderar vad som skulle hända, har skulle han reagera av att få springa igen? Skulle han förändras/bli sämre i fälttävlan?

Tja, lite allt möjligt blev det, hoppas ni orkar svara. Spec. om det är någon som känner igen honom :smirk: :bump:

Senast ändrad:
Sv: före detta galoppör

ja kan gå in oh kolla oh se vad jag kan hitta om honom!
Sen det här med att bli Jockey du skulle säkerligen passa som jockey men tänk på du har inte växt färdigt sen ska du inte stirra dig blind på längden oh så mycket på vikt det finns många olika vikter.
Som jag skulle kunna bli jockey om jag velat fast jag är 173 lång men får ändå gå ner kanske 4 kilo då håller jag mig på min längd på173 oh mina 66kilo för att träna hästar i st'ället!
För att bli jockey måste ud gå på jockey skola i England + att det är ett TUFFT yrke.

Nja, så mycket längre kommer jag inte bli. Strax över 160 kanske. En massa kilo kommer jag säkert lägga på mig :p .
Får se, har varit och konditionstränat mkt på Täby med ponnyn, men har inte vågat med fullblodet eftersom jag inte vet hur han reagerar. Ska kanske ut och kantra (stavas? :crazy: ) med en tjej som har sina galoppörer på täby.. :smirk:

Du kanske redan vet det men här kan du hitta hans resultat från galoppbanan.

man behöver inte gå jockey-skolan i engeland för att bli jockey.

du kan bli amatör, då ska du rida upp å sedan ska du rid a3 prickfria starter..om du kan det så blir du amatör.
sedan för att bli lärling så ska du rida hos en tränare i 3 år eller vinna x anta startet.( kommer inte ihåg hur många det är )..sedan blir du proffs.

lite kortfattat:D

:D Tack för svaren

Har faktiskt inte sökt på galoppsport.se, däremot har jag varit inne på atg.se
Ganska lika, eller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka