fördelar och nackdelar med olika babyskydd

TeamLundVer

Trådstartare
Funderar mellan 3 olika babyskydd som alla även passar vagnen och jag kan inte komma till någon slutsats.

Det rör sig om :

Maxi cosi cabriofix
Be safe izi go
Britax baby safe

Alla med bas i bilen

Så vilka fördelat och nackdelar finns det med dessa skydd?

Britaxen väger väl något kilo mer än de andra tror jag. Har man en bit mellan huset och parkeringen kan det vara värt att ha ett lättare skydd, samtidigt som det inte spelar så stor roll om man kan sätta det på vagnen. Fördelen med Britax är att den kostar en hel del mindre än de andra.

Besafe gick bort för oss eftersom dess bas bara har isofixfäste, inte bältesfäste. Vi har inte isofix i vår bil.

Vi har isofix i vår bil och använder gärna det då det känns säkrast. Dock är jag så osäker på vilket vi ska ha. Som om det inte räckte med all ångest man hade innan vagnen var bestämd :(

Om du läst tester och ändå inte kommit fram till någon favorit så betyder det förmodligen att alla tre är väldigt bra och då kanske inte valet spelar så stor roll. Vi köpte i alla fall ett Britax-skydd eftersom det fått bra testresultat men kostade så pass mycket mindre än Maxi Cosin.

vi har en maxicosi cabriofix är är väldigt nöjda med det. Dom andra har jag inte testat sa jag kan inte jämföra. Är det besafe som gar att vinkla ner till liggläge när man har det pa vagn? Isf verkar det vara väldigt smidigt och bra för bebisen

vi har en maxicosi cabriofix är är väldigt nöjda med det. Dom andra har jag inte testat sa jag kan inte jämföra. Är det besafe som gar att vinkla ner till liggläge när man har det pa vagn? Isf verkar det vara väldigt smidigt och bra för bebisen

det är be safe izi sleep som går att vinkla men den vill vi inte ha för den är jättetung

Vi hade Maxi cosi cabriofix och nu Britax Maxway som bakåtvänd bilstol. Har varit nöjd med båda. Vi hade Isofix basen till babyskyddet.

Nu har vi bestämt oss för ett Be Safe izi Go. Det är inte mycket som skiljer gentemot Maxi Cosin. Dock ska izi Go ge mer stöd åt huvudet, bältena ska vara enklare att justera efter hand som bebis växer och klädseln ska vara lättare att ta av/ på för tvätt.. Så då får det bli så :up:

Givetvis så gällde ju inte rabattkupongen jag hade på lekmer för deras izi go paket så jag hade inte behövt stressa över inköpet :meh: Lade en beställning på barnvagn samt regnskydd idag istället och så får babyskyddet vänta tills de har fått in adaptern till barnvagnen (annars kommer vi inte upp i 1000:- på nästa köp för fraktfritt).

Jag vet åtminstone vad vi ska ha och det är alltid något. Sen att det råkar vara en miljard saker till som ska inhandlas... Det är en annan femma. :wtf:

Det är klart men vagn, babyskydd, spjälsäng och skötbord känns bra att ha hemma innan. Med tillhörande täcken osv då :)
Det enda som verkligen behöver vara hemma innan är babyskyddet ;)
Byta kan man göra på golvet/sängen om det behövs (jag lovar - du kommer göra det många gånger ;) ), spjällsängen är det många som inte använder första 6 månaderna. Vagn - trevligt att ha - men man klarar sig lätt utan.
Så nej, du behöver inte stressa. Taaaa deeeet luuuugnt ;)

(sen att det är förbaskat skönt (och roligt!!) att ha allt hemma redan innan är en helt annan sak :D haha

Det enda som verkligen behöver vara hemma innan är babyskyddet ;)
Byta kan man göra på golvet/sängen om det behövs (jag lovar - du kommer göra det många gånger ;) ), spjällsängen är det många som inte använder första 6 månaderna. Vagn - trevligt att ha - men man klarar sig lätt utan.
Så nej, du behöver inte stressa. Taaaa deeeet luuuugnt ;)

(sen att det är förbaskat skönt (och roligt!!) att ha allt hemma redan innan är en helt annan sak :D haha

njae jag vet att många säger det men.. pyret kommer inte få sova i vår säng. Vi har en 140cm säng som vi delar med hunden (schäfer) och både jag och maken kan vara ganska våldsamma av oss i sömnen. Jag vet inte hur många gånger jag råkat sparka ner hunden från sängen, eller mannen har skallat (?!) mig eller knäat mig i ryggen. Vår säng är inte en säker plats för ett barn helt enkelt :nailbiting:

Funderar mellan 3 olika babyskydd som alla även passar vagnen och jag kan inte komma till någon slutsats.

Det rör sig om :

Maxi cosi cabriofix
Be safe izi go
Britax baby safe

Alla med bas i bilen

Så vilka fördelat och nackdelar finns det med dessa skydd?

Jag valde mellan Maxicosi och Besafe. Tog Maxicosi eftersom Besafe inte gick att gunga när skyddet stod på golvet. Möjligheten att gunga skyddet har varit ovärdeligt för oss när småttingar ska sövas.

(Skötbordet användes aldrig, tyckte det var enklare att använda sängen eller golvet. )

Jag valde mellan Maxicosi och Besafe. Tog Maxicosi eftersom Besafe inte gick att gunga när skyddet stod på golvet. Möjligheten att gunga skyddet har varit ovärdeligt för oss när småttingar ska sövas.

(Skötbordet användes aldrig, tyckte det var enklare att använda sängen eller golvet. )

Hur kommer det sig att du inte gillade skötbordet?

På skötbordet är du alltid tvungen att ha en hand på bäbis, för att kunna garantera säkerheten. Min bebbe var sprattlig och det kändes säkrare att lägga på sängen istället. Då kunde jag lugnt släppa med både händer och blick för en sekund, om jag sträckte mig efter något. Dessutom tyckte jag att det blev en bättre arbetshöjd.

Med facit i hand kunde jag sparat in på både skötbord och spjälsäng, då knodden vägrade sova i egen säng :-).

På skötbordet är du alltid tvungen att ha en hand på bäbis, för att kunna garantera säkerheten. Min bebbe var sprattlig och det kändes säkrare att lägga på sängen istället. Då kunde jag lugnt släppa med både händer och blick för en sekund, om jag sträckte mig efter något. Dessutom tyckte jag att det blev en bättre arbetshöjd.

Med facit i hand kunde jag sparat in på både skötbord och spjälsäng, då knodden vägrade sova i egen säng :-).

Aha
Just arbetshöjden blir bättre för oss med skötbord då vi är långa båda två (185cm) får hoppas på en lugn bebis helt enkelt

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: Brandgul
·
Hästvård Har starkt börjat fundera på att ha min 20åriga islandshäst barfota. Hon rids så gott som varje dag, ca 40 min-2 timmar, kanske 3 ggr i...
Svar
4
· Visningar
3 592
Senast: Elina8
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 054
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka