Förbundsordföranden avgår efter Advokatsamfundets varning

Som ordförande i Svenska ridsportförbundets juridiska utskott var Carl G Leissner med om att fatta ett regelvidrigt beslut.
Ett beslut han sedan tjänade miljoner på att försvara i sitt yrke som advokat.
Nu har han varnats av Advokatsamfundet och lämnat sin post.

Av det jag läst framgår inte att han gått i pension (men du kanske har annan information från andra källor?). Att han lämnat sitt ideella uppdrag inom förbundets juridiska utskott är en annan sak. Varningen kommer från Advokatsamfundet. Det är dessa kollegor jag pratar om.
Vad ska dessa kollegor göra?
Han har ju fått en varning och jag vet inte om han gått i pension han kan ju i och för sig jobba vidare men han är över 70 och behöver nog inte arbeta mer för att försörja sig

Hon är sedan tidigare ordförande i Disciplinnämnden, som i mina ögon fungerar utmärkt. Jag skulle säga att det är ett klokt val tills vidare. Men jag anser ju att JU borde läggas ner helt på sikt.
Jag läste inte så noga och är inte så insatt
Men tanken kanske är att hon ska avveckla JU?

Vad ska dessa kollegor göra?
Han har ju fått en varning och jag vet inte om han gått i pension han kan ju i och för sig jobba vidare men han är över 70 och behöver nog inte arbeta mer för att försörja sig
Göra? Jag menar inte att de ska eller kan eller bör göra något.

Eller hur? Jag får inte heller ihop det här, han hävdade i somras att de alla jobbar ideellt, ändå tog han 2,5 mille. Jävla bra arvode för att vara ideellt måste jag säga.
Ideellt arbete fick plötsligt en ny dimension, tycker jag.

Kanske skulle ridklubben betala funktionärerna för deras insatser vid exempelvis tävlingar?

Då behöver man väl knappast betala medlemsavgift till ridsportförbundet heller?

Kanske bara att fakturera för de insatser man gör för förbundet. Varje medlem är nog så viktigt på sitt vis och därför väldigt lämplig för tex funktionärsuppdrag.

Det kan man säkert bedöma själv, utan att anses jävig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På tisdagen meddelade Carl-Gustaf Leissner sin avgång som ordförande i Svenska Ridsportförbundets juridiska utskott efter att ha...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka