Sv: forbönder i hälsingland
Så fick man då lite "forbondekänsla" när man hoppar på tåget under sista dagen,lite fuskigt att medverka i 2,5 mil istället för 16 mil....
Beata och Fyndig fick stanna hemma i år, istället fick Hilma göra resan för första gången, alltid kul att kunna introdusera fler hästar på den här typen av körning.
Vädret var inte på vår sida för fem öre, snön vräkte ner istort sett hela tiden, inte illa att pricka in en hel forbondekörning (som pågår i 8 dagar!!) med dåligt väder!!
Helt imponerad av både hästar och folk, framförallt ungdomarna, inte många som skulle vilja sitta bakom en hästrumpa under 8 dagar bland nutidens ungdomar, så en stor eloge till tjejerna
Beklagar att jag inte hade en kamera med mig, skulle viljat ha ett kort när två stycken forbönder, iklädd vargpäls,(ni var så stiliga killar)
bytte däck efter en punktering, ja ni läser rätt, två punkteringar på samma resa, (men olika vagnar) är det optimal tur eller otur!!??
Men bilden sitter på näthinnan ett tag framöver..........
Körningen genom Hudiksvall var mäktig, trots en "mindre" insident"
som tur var inga skador, men en rejäl tankeställare på vilket bett man använder i stadstrafik!!!
Stort tack till er alla som möjligt gjort denna årets resa, om inte ni gjorde allt omkring med bokning av stall, boende och mat så skulle vi andra stå oss slätta , tack tack!!
Har försökt boka in ett kanonväder till nästa år, att varken folk eller fä blir sjuka eller skadade och inte minst,att vi får en super rolig resa
tillsammans med glada vänner och arbetsvilliga hästar som inte ser spöken, tror ni att jag bett tillräckligt snällt??
Om inte, skicka ett PM om vad man kan göra mera!!!