Forbonde resan

S

skjootan

WOW vilken resa! En stor inre resa ochså!

27 ekipage var vi som körde upp på markanden! Gissa om de kändes MÄKTIGT :)

Fick träffa så många häst karlar balnd annat en Alvar Alzen som kör än idag 81 år ung :D så underbart att höra han berättelser å Torpans enstor häst karl som varit med om så mycket som innuti är en stor nalle bjärn wow önkar alla kunde få vara med å uppleva detta.

Hästen min är ju en pärla skötte sig så exemplarisk å jag fick höra MÅNGA gånger att han var Markandes Snyggaste häst mest välskött å vackrast :D Gissa om jag steg flera meter min apelkatsate kilel som bara stog vid vagnen å åt å såg väldig vacker ut solen sken ikapp med honom :love:

Ja finsn sååå mycket att berätta men jag kör sista etappen hem idag, 2½ mil till blir de för forbonden anna med ekipage.

Nån som var poå markanden?

Anna

Sv: Forbonde resan

Nix var inte där, men jag kan tänka mig att det är en upplevelse med välordnade forbonde resor :) Vet av en mindre här i trakten som jag aldrig skulle villja vara med på, men jag tror att den är ett litet specialfall.
Finns det några bilder eller annat typ tidnings artikel som man kan läsa om det i?

haha, ja torparn är härlig.
Är du härifrån krokarna du?
Skulle ju va kul att se lite bilder? knäppte du inga själv?

Jomen visst är ju från Söderhamn. Javisst Torpan är ju super härlig å vilken resa karln har gjort! Stackarn men är ju glad att han är vi livet.
Jo jag knäppte någa MEN de är ju så att kameran lade av :( finns några kort inte så bra då men några kort på www.pixbox.se
å sök på skjootan

Det var ju underbara bilder!!! :love:

Som att förflytta sig tillbaka i tiden, vilken känsla de gav...

En liten fråga - är det någon som ligger och vilar mellan hästarna på bild sex? Eller har det blivit för mycket av det goda? ;) :o Skojade bara... Det såg lite roligt ut.

Jättefina hästar och vovve!

Han ligger å vilar i väntan på att vi ska sela på å spänna för :D liten härlig bild tycke rjag å de komme rflera sedan!:banana:

Jag var där!

Men var för feg för att ge mig till känna :crazy:

Stod nere vid vägen och filmade hela raden av fina ekipage när de rullade in på marknaden, filmade med digitalkameran, men jag tyckte det blev bra, om någon vill ha filmen så skicka ett pm :idea:

/Madelene

Jag vill jag vill :bump: :bump: :bump:

Men inte är vi farliga inte :D SYND att du inte kom fram jue ingen av oss är farliga utan väldigt trevliga å välartade :D Nästa gång kanske?

Snällapma mig filmen!! El maila på anna@oskyldig.net

Nu är det ju lite sent kanske, men jag hade med en stor artikel i Hästfocus nummer tre också. (Marsnumret) :idea: (Det var jag som skrev den i Ridsport också) Det finns ett par i nyhetarkivet också på Ridsports hemsida, den ena är från den 23/2 och den andra från den 19/2 tror jag, med ett par bilder som inte publicerats i tidningarna. Sök på www.tidningenridsport.se och forbönder/ forbonderesan så borde de komma upp.

Jo de skriver om röros resan :) tyvär är de kö för att få vara med å köra dit åhelst ska du varit med somhjälp kusk först så jag sattsar på de :)

Jag menar inte fy skam med 27 ekipage heller röros var de 49 st :)

Jo de skriver om röros resan :) tyvär är de kö för att få vara med å köra dit åhelst ska du varit med somhjälp kusk först så jag sattsar på de :)

Jag menar inte fy skam med 27 ekipage heller röros var de 49 st :)

Aha :idea: nu hänger jag med. Du har alltså varit med på en annan forbonderesa! Tyckte att det lät lite lite med 27 ekipage då jag bestämt visste att det var fler än så i Röros. Synd att jag inte visste om det då hade jag kanske kunnat dyka upp där med och rapportera. :) Jag måste hålla bättre koll.

Hehe. jag skrev om resan (tror jag ) vart den gick el missade jag de?

Iallafall är de ju till Skästra ovan för Järvsö då i Hälsingland varje år i mars ;) så kom nästa år vettja!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka