cahs
Trådstartare
Jag behöver ha lite inspiration i min träning. Jag har hamnat lite i dagisfasoner och tycker att en tom, grusbrun ridbana är förbannat tråkigt, så jag skippar helst att sitta där och rida runt Igår pratade jag med min tränare som skrattade glatt åt mina dagisfasoner och gav mig tipset att lägga ut en bom per långsträcka och räkna galoppsteg (och känna takten, regelbundheten). Detta går kanske att vidareutveckla med koner i hörnet ( och då även få mer kontroll över svängarna... Men jag känner ändå att det skulle vara roligt att ha mer olika saker/övningar jag kan lägga ut för att få kontroll, känsla, hjälp osv men ja, min inspiration är inte riktigt på topp.
Utbildningsnivån är låg, det är alltså inga hinder eller upphöjda bommar det handlar om då detta sker med hjälp av min tränare. Vi har fått ordning på en bra skritt, en bra trav och håller nu på att träna på galoppen. Den är inte direkt samlad eller taktmässig, utan rent ut sagt 100% unghästig. (Hästen är 8, dock inriden som 6åring. Köpte honom i Januari och började "skola om, skola rätt". Behöver fortfarande mer ryggmuskler men är i rätt bra kondition.)
Utbildningsnivån är låg, det är alltså inga hinder eller upphöjda bommar det handlar om då detta sker med hjälp av min tränare. Vi har fått ordning på en bra skritt, en bra trav och håller nu på att träna på galoppen. Den är inte direkt samlad eller taktmässig, utan rent ut sagt 100% unghästig. (Hästen är 8, dock inriden som 6åring. Köpte honom i Januari och började "skola om, skola rätt". Behöver fortfarande mer ryggmuskler men är i rätt bra kondition.)