Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns absolut sätt att förbättra handstilen(om det nu heter så, stilen man har när man skriver något för hand).
Finns det något knep som gör man kan förbättra den? Eller får man inse att man skriver som en kråka, om än läsligt ändå?
Japp finns ett jättebra, att öva, tyvärr är det ju enda sättet. Jag tänkte lära mig kalligrafi, när jag nu ska ha tid för det.(om det nu heter så, stilen man har när man skriver något för hand).
Finns det något knep som gör man kan förbättra den? Eller får man inse att man skriver som en kråka, om än läsligt ändå?
Det finns välskrivningsark att ladda ned med skrivstil, sök på "cursive handwriting worksheet" så hittar du ett gäng i olika stilar alltifrån modernistisk till Spenceriansk snirklig stil. Vill du vara lite mer avancerad så leta upp något exempel på handskrift som du känner passar dig och ta efter. Jag själv tycker de vackraste stilarna hittar man oftast på tidigt 1800-tal. De som kom senare blev mera standardiserade och drivna och tappar lite i konstnärlig kvalitet tycker jag. Men smaken är som tur är olika(om det nu heter så, stilen man har när man skriver något för hand).