Förbättra sin handstil

astronaut

Trådstartare
(om det nu heter så, stilen man har när man skriver något för hand).

Finns det något knep som gör man kan förbättra den? Eller får man inse att man skriver som en kråka, om än läsligt ändå?

Finns det något knep som gör man kan förbättra den? Eller får man inse att man skriver som en kråka, om än läsligt ändå?
Finns absolut sätt att förbättra handstilen
Ska se om jag kan hitta lite sidor med blad att skriva ut och öva på
Annars får jag skicka med snigelpost ;)

Jag tror det bara är att ta ett tomt papper och börja skriva. Jag skriver knappt läsligt när jag skriver fort, anstränger jag mig blir det bättre. Men får sån träningsvärk i handen då. 😅

Här är ett exemplar på skrivstil med två olika pennor.

Bifogade filer

• 1111.webp
    1111.webp
    36,1 KB · Visningar: 314
Ett annat exemplar på vanlig stil med två olika pennor (samma pennor jag använde vid skrivstilen).

Bifogade filer

• 2222.webp
    2222.webp
    43,1 KB · Visningar: 306

Det finns välskrivningsark att ladda ned med skrivstil, sök på "cursive handwriting worksheet" så hittar du ett gäng i olika stilar alltifrån modernistisk till Spenceriansk snirklig stil. Vill du vara lite mer avancerad så leta upp något exempel på handskrift som du känner passar dig och ta efter. Jag själv tycker de vackraste stilarna hittar man oftast på tidigt 1800-tal. De som kom senare blev mera standardiserade och drivna och tappar lite i konstnärlig kvalitet tycker jag. Men smaken är som tur är olika :)

Sen är pennan viktig, kulspetspenna är rena döden för handskift. Blyerts funkar ganska bra men bäst är en riktig bläckpenna, en reservoarpenna, med en spets som har rätt bredd och utformning för ens skrivstil.

Hur du håller pennan har också stor betydelse.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
870
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 223
Senast: Bulldoozer
·
Samhälle I allt högre grad känner jag att jag behöver komma bort från att läsa nyheter, särskilt när det gäller politik i alla dess former, då... 2
Svar
22
· Visningar
1 409
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 325
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka