Skogstroll
Trådstartare
Började sitta på min unghäst redan vid två års ålder (bara sitta, det är en kallblodskorsning) skrittade henne lite vid precis tre års ålder,sen blev jag gravid när hon var tre och marktränade bara lite under den sommaren. Förra våren/sommaren satte jag igång igen (vid fyra år) och det var ett rent helvete att få henne att tänka framåt utan ledare (person som ledde) inte ens ledarhäst var intressant. Extremt envis häst helt enkelt. Det blev en ständig fight. I år är hon bättre helt klart, men det är fortfarande en extrem fight varje gång vi är ute själva, hon stannar hela tiden och testar. I paddocken är det näst intill lönlöst att få henne framåt..vad fan ska jag göra?? Jag är helt slut efter att ha gått fyra varv i paddocken liksom. Så tröttsamt! Hon har fått lång tid på sig att mogna, och nu borde det flyta, men det gör det inte.. Känner mig helt kass! Jag har ridit in säkert 30 ponnyer inna och aldrig stört på något sånt här. Hon är kärnfrisk kan jag tillägga. Har kollat det mesta!