Förbannade ungar och deras smällare :-(

Mynta2

Trådstartare
3 idiotungar inne på min gård brände av den ena smällaren efter den andra så min hund höll på ta livet av sig. Oturligt nog var hon tvungen att gå ut och kissa, så vi kom ut på gården och jag stegade fram till snorungarna villket kanske var i 9-10 års åldern och sa att: man får INTE smälla smällare inne på en gård där det bor folk och dessutom är ni under 18 år och får inte använda smällare, sedan är smällare förbjudet och slutligen: ni skrämmer ju alla djur. Då svarade skitungen snorkigt: Vadåååå...det är ju jul å vi gör som vi vill, varav hans kompis tänder en smällare (en sån som sprutar glöd flera m runt) 5 meter framför hunden.

Då tog det hus i helvete och jag gapade åt ungen att: För helvete satans snorunge, ser du inte att jag står med en hund här...ska jag måste ge dig stryk eller vadå ?? Tror ni det hjälpte ?? :( ...knappast. Min fråga är...vart tusan är föräldrarna och hur kan man låta småungar leka sådär med smällare inne på en gård ??????? Hade jag haft telefon hade jag definitivt ringt störningsjouren och då hade föräldrarna fått betala 450:- i böter...Jag är INTE den som klagar, men uppkäftiga ungar samt föräldrar som inte kan hålla styr på ungarna kan få mig att gå i taket...

Såå, nu sitter man här med en hyperventilerande hund som lagt sig under databordet...där hon definitivt inte ryms egentligen...att gå ut och rasta är det inte tal om förräns i morgon :mad:

Sv: Förbannade ungar och deras smällare :-(

Man blir så less på allt smällande, att det finns att få tag i trots att det är förbjudet. Och att ungar inte blir bättre uppfostrade vad gäller respekt för djur.
Labben, snart 9 år, har aldrig varit skotträdd, men hon gillar inte smällare. Gick ut och kissade henne och hon ville gå in direkt (men vi gick en liten runda ändå, för att jag ville visa henne att jag inte brydde mig om smällarna).

Försöker också visa vovven (11 år) att allt är ok..men självfallet small det av en millitär-bomb nyss utanför min balkong :-(...Nästa steg är att ut och spöa..*fast jag är ju bara 1 mot flera*....Lessss!..Vad gör man, vart kan man ringa...Orkar inte detta ;-(

Är det inte förbjudet att smälla smällare/skjuta raketer inom tätbebygt område om man inte har dispans? Rent logiskt borde det ju gå att ringa till polisen då... sen om dom gör nåt åt det är ju en helt annan femma.. :crazy:

Samma med min hund. Hon är helt hysterisk och grannarna smäller sina jävla bomber utanför huset.. Hon ligger och darrar som ett asplöv, stackarn :(...

Hade iaf hoppats att det skulle blivit mindre smällare nu med tanke på katastrofen, men inte då..

Tråkigt! Hoppas din hund inte blir påverkad av detta i framtiden.

Jag mötte två killar som sköt smällare precis utanför min port där det ekar väldigt massor. Vänligt sa jag till dem att de gärna får skjuta smällare, men inte så nära husen. De bad så vänligt om ursäkt (!!!!) och flyttade på sig utan några kommentarer. De önskade mig förresten ett gott nytt år. Jiiises. Jag som alltid gnäller på ungdomar idag som inte har något hyffs, det får jag sluta med omedelbums!

Jag bad också vänligt...till att börja med. Jag är INTE RASIST...men hur som haver är det alltid invandrarungar som gör detta *smäller*...Nu smälls det på torget....av villka ? Jo..inte svennar....

Uuu, jag hade gripit dem och ringt farbror blå! Eller varför inte snott en smällare och stoppat upp den någonstans på dem och tänt på! Hehe... Ungjävlar ska lära sig att veta hut, oavsett hundfärg och religion. Tyvärr har jag likvärdiga erfarenheter som du...

--------------------------------------------------------------------------------

Tips låt dom leka med ballonger.
Spela musik.
Det största mistaget många gör är åhh är du rädd kom till mig sitt i knäet sen förblir dom rädda
Man umanar dom att det är farligt

Jag gick ut igen..samma ungar MEN med en mamma..Gick fram till mamman och förklarade..På hemsk knackig svenska sa hon: Vid 12 slaget så är det massa smällare här på gården...Det vet jag sa jag..men kunde ni kanske avlägsna er för stunden eller sa jag ???....Jovisst sa mamman å gick bakom huset bakom min balkong :-(

Det är väl enkelt att ta smällarna för så små barn? Eller? Och sedan gå och doppa smällarna i en spann och ge dom tillbaka?

/KT

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka