Förbannade bredbandsleverantörer

S

susekl

:mad: Jag och sambon tänkte byta bredbandsleverantörer, anmälde oss till en ny som vi tyckte verkade bra. Fick bekräftelse via deras formulär på internet, det skulle komma användaruppgifter två veckor innan det skulle inkopplas. Vi ringde när det var en och halv vecka kvar tills det skulle inkopplas. Nej, dom hade ingen ansökan från oss om bredband, dom hade slarvat bort den!! Ringde till vår nuvarande leverantör och det gick bra att annullera uppsägningen. Idag stod vi ändå utan bredband för uppsägningen hade kommit försent, men det sket dom i att meddela oss när dom fick reda på det i fredags. :eek: Är det detta som kallas kundvård? Vi är ganska beroende av bredband, min sambo pluggar webbprogrammering på distans och måste kunna vara uppkopplad mot skolan på kvällar och helger eftersom han jobbar samtidigt som han pluggar. Sitter nu med min gamla bärbara dator med modem. Vi blir utan bredband i minst en månad, lika med en massa extrajobb för min sambo som måste låna dator någonannastans, det är sista månaden av terminen ju. :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Jag är kanske på G och flytta, vilket innebär att jag kan/lär hamna i samma situation som ni! Jag pluggar också, så att vara utan anslutning är inget alternativ! :smirk:

Jag känner på mig att bytet lär gå snett..! :crazy: :mad: :eek:
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Min man skulle kolla med T***a om vi kunde få snabbare uppkoppling med dem än vad vi har. Han satt i kö 45 minuter och när han äntligen kommer fram och ställer denna enkla fråga får han till svar
-du måste säga upp ditt nuvarande abbonnemang först,
-ja, men jag undrar bara om ni kan erbjuda snabbare än vad jag har nu?
-du måste säga upp det du har först, och lägger på!
Bra kundservice! Vi fattar väl också att man måste säga upp det man har, om man ska byta till nytt! Behöver jag säga att vi behöll det vi hade...

MillyM
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Och jag står i begrepp att byta mitt vanliga internet till bredband. Det är bara det att företaget som tillhandahåller vanliga + bredbandsinternet har fumlat som helsicke med vår vanliga telefon.
Bytte till det bolaget på fasta telefonen för att få internet + telefon ihop.
Men vad händer? Naturligtvis fibblar de bort att vi beställt gratis kväll & helg. Vi ringer och säger till dem att de har missat det på fakturan och att vi har fått betala vanlig minuttaxa. De säger att de ordnar det med en gång.
Idag kom senaste räkningen.. var det ordnat? Så klart inte. :mad:
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Men vilket skitsnack!
De kan visst kolla vilken hastighet du kan "få"! De kollar dem genom ditt telefon nr.
men sedan så beror det på om det finns några stationer ledigt för att bli kunna bli kopplad till den hastighet man vill ha, för det kan vara en ledig station när du ringer och hör, men så blir någon uppkopplad före dig, så ryker den hastigheten. Så här går man inte säker och man ska ha lite tur!

Fick byta bredband när vi flyttade, hade inga problem med förra och har än så länge int ehaft några proble med denna leverantören heller.
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Vi kan fortfarande inte beställa nytt bredband, den gamla leverantören fick iväg uppsägningen till underleverantören 17 dagar efter att vårat abonnemang gått ut efter vi hade tjatat på dom sådär fem-sex gånger och till slut fått prata med en chef. Då gjorde dom fel. När vi fick tag i dom efter några dagar så upptäckte dom att dom hade gjort fel och det skulle ta minst tio dagar till. Vart anmäler man dom för att få ersättning för våra extra kostnader? Konsumentverket?

På frivillig väg är dom inte beredda att göra ett smack, deras enda kommentar var "det är lättare att ge ersättning till befintliga kunder". :mad: :mad: :mad: Vill bara bli av med dom, har beställt bredband fyra gånger från ny leverantör men det har inte gått igenom någon gång. Enda sättet att få reda på om uppsägningen har gått igenom ordentligt är att beställa nytt och se om det går igenom där. Det gamla abonnemanget gick alltså ut sista april och vi kan inte ens beställa nytt så länge dom ligger kvar på vårat telefonnummer. :mad:
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Ringde BBB idag o frågade om jag kunde uppgradera mitt 8mbit abonnemang till 24 mbit. Jajamensan, sa han, och det är dessutom gratis. Så inom 2v får jag det nya modemet utan kostnad och med samma månadsavgift som tidigare. :banana: :rofl: :bump:
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

Jag har W*bbT*chnord och är helnöjd, jag uppgraderade från 0,5 Mbit till 10 Mbit för en spottstyver men jag kan i praktiken inte köra med mer än 8 Mbit för då måste jag byta modem, men vad gör det? Linan har överkapacitet så jag använder i alla fall inte hela bandbredden på en gång. :d
 
Sv: Förbannade bredbandsleverantörer

såklart att 8 mbit räcker, men får man mer för 0kr så varför inte :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp