Förbannad!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
M

Maddizz

Nu e jag riktigt förbannad!
Startade på Bergsåker ida på lunch Dubbeln..

Hade namngett flera olika kuskar som jag ville skulle köra vår häst mn då sätter dom upp en som jag inte är mycket för och banorna brukar till 99% ringa o kolla med ägaren
om inte de kuskar man satt upp inte kan eller är tillgängliga föreslå med någon som är tillgänglig.
men inte i detta fallet utan bara sätter upp en kusk utan att kolla att det var ok.
Men vi tänkte okej vi ger han en chans.
Problemen började i värmningen då han påstår att hon e framhalt o sulkyn e inte bra osv osv..
Vi frågade vad han tyckte om skoningen o berättade att hon gått barfota sist vi startade där o d va lätt bana. o han sa gör så då!
Vi frågade kusken om vad han ser på loppet o om motståndet..
äh vadå är man rankad 11 så e de väl ba o följa med...
Vilket j-vla resonemang.. Vill han inte ha några hästar att köra eller :mad:
sen innan start så kör han som en galning o "sågar" hästen som ett tok o påkallar kontrollant som kollar sulkyn.
aja inget med m det då utan loppet skall gå o han blir lite sen i anslutningen till bilen så han kör som en galning än en gång...
Blir så J-vla förbannad på karl, när han kommer in så säger han inget om hästen utan påpekar vagnen som vi har i typ 40 starter utan att nån ens påpekat nå..

En ett minus till bergsåker som ska ha LD o det inte finns personal...
inte en kotte på inskrivningen utan nummerbrickorna hängde utanför..
Sen va de ingen som visste nån tid för sista tillsägelsen om skoningen.
Ingen veterinär fanns tydligen där o man fick gå upp på sekris bara för att ens få veta något.boxen vi skulle ha var öppen men rengjord vilket vi också fick säga till om..

Sen frågade vi varför dom inte hört av sig ang kusk o va tror ni man fick till svars?
jo .. inte har vi tid o ringa till alla... Va f-n det gäller 2 lopp..

/Förbannad hästägare :mad:

Sv: Förbannad!

Blir helt mål-lös när jag läser ditt inlägg :crazy: Det verkar inte som om det var din dag iaf... Och det är fruktansvärt respektlöst att svara någon på det sättet oavsett hur lågt rankad en häst är, alla som är med har lika stor chans att vinna när man kör till start!!!
Jag har en egen liten "lista" på kuskar som aldrig mera ska köra mina hästar.
Det med boxen är ju under all kritik det med ju!!! Trodde det va strikta nya regler :confused: Tycker verkligen synd om dig, men hoppas du håller ut och startar på!!

Vilken trist dag för dig.Sånt händer.Men gäller att se till att det inte händer igen.Att lära sig av bakslag.
#Lunchtrav finns oftast inte så många kuskar tillgängliga.Och nej,funkar inte att ringa runt till alla hästägare alla gånger.Har jobbat på sek. så jag vet.Man kan ju namnge även de kuskar man INTE vill ha att köra.sen det bästa är ju att ringa och fråga en kusk personligen innan.Då riskerar du inte få en kusk som egentligen inte är så intresserad av att köra din häst heller.Kanske samarbeta med en lärling,så har du samma hela tiden?

#Hon kanske ÄR framhalt?Ibland är det lätt man är hemmablind.Kanske läge att kolla upp hästen?Bara för att kusken är otrevlig behöver han inte ha fel
En sak som Stig H sagt har för alltid etsat sig fast hos mig;"En av mina starkaste sidor är att jag alltid varje gång jag kör en häst ser den från scratch.Blir man hemmablind är det lätt man står och stampar på samma ställe"

#Fattar inte riktigt vad du menar med balanseringen?Vad tycker du han ska säga och göra efter bara en värming?Om ni säger att hästen funkar barfota?

#Nu såg jag inte loppet,men stämmer det du säger så är det ju urtrist :crazy: .Men alla vet väl han kan ha sådna dagar.Se som sagt till att när du anmäler inte vill ha han som kusk.Peronligen gillar jag han som kusk,men inte som person.Därför kommer han aldrig få köra åt mig.

#Vagnen,är den en av STC godkänd modell och i bra skick?Då är det ju inga problem den.Annars så borde du köpa en ny.Att orsaka en olycka pga för dåliga grejer får ju inte ske.Särskillt då man riskerar andras liv.Sen är det ju en publiksport med.Så jag tycker allt att grejerna ska se bra ut med.Tex. med fräscha hjulskydd.

#Boxarna ska vara rengjorda och plomberade.Bra du sa till!

#Inget travlopp får köras utan vetrinär!Helt säkert han inte var där?Stor skandal och brott mot djurskyddslagen!

Tycker ändå det är lite dåligt att när det bara gäller 2 lopp att man inte kan ringa o kolla. mn det är vad jag tycker..

# sen det här med vagnen så är det av godkänd modell och ny renoverad.. kontrollanten kom o tittade , bände o bröt men hittade bara lite skavanker i lacken.

#mn att det inte fanns personal är va ju skandal.. LD som är så strikt när d gäller tider o sånt osse finns det ingen personal när man behöver hjälp eller vill få info...
DÅLIG STIL!!

Den gubben rör inte mina hästar mera... nu har han satt sin sista potatis...

Fy bubblan vilken gris till kusk!! :mad:
Han får väl vara lite ödmjuk om han vill köra fler lopp.
Jag vet att det finns riktiga proffskuskar som inget ont ord sagt om en häst varken före eller efter loppet trots att det verkligen vart en riktig skithäst. Det är att vara serviceminded.

Även om nån är en glad amatör och själv vet att ens häst troligtvis aldrig kommer att vinna i V75 så kanske man inte vill ha det kastat rakt i ansiktet utan få vara glad för det lilla man får och kunna glädjas med sin häst som kanske mer är en familjemedlem som man samlas kring än en ren vinnarmaskin. Då är det trevligt om kusken man själv har anlitat är schysst.

Sen om sulkyn man använder inte råkar vara den absolut senaste och utrustad med QH är väl struntsamma så länge den inte är en relik från 60-talet, bara en vanlig jäkla sulky som är godkänd.
Sen om den råkar ha några repor i lacken så är väl inte det nåt kusken ska gnälla om så länge den inte är fastsatt med balsnören på hästen.

Nä, usch det lät som en tråkig tävlingsdag! Se till så du får välja nästa gång och hoppas på att det blir bättre.
Vi har haft kuskar som efter loppet sagt att de gärna kör våran häst igen fast han inte varit på nån V75-nivå just vid det tillfället, bara gått hyfsat och tatt nån placering.

Liknande trådar

Ridning Jag har fått ett varmblod som är 6år, han är riden i 2år. Han har aldrig startat då dom tyckte han hade fel gång?? Det är en tjej som...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
Senast: missy80
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 341
Senast: Tagliabue
·
Trav Ja, hur brukar ni som e tränare/skötare etc. klä er de dagar ni är på tävlingar? Känner att man gärna vill se någorlunda ok ut jämfört...
Svar
2
· Visningar
1 294
Senast: YaHilweh
·
Utrustning Var igår & kikade på en ponny som jag lovat att hjälpa till med att rida till. Mycket trevlig ponny som tävlar Msv B hoppning & ska...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 281
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia