Thera
Trådstartare
Igår skulle vi få hem ett lass hö till stallet. Jag var ute och red en runda på eftermiddagen och red då förbi ett travstall som ligger en bit ifrån vårt. Då ser jag att bonden som levererar vårt (och deras) hö står där och lastar UT hö från deras loge ner i sin hövagn. Döm om min förvåning när jag sedan kommer hem till vårt stall och bonden har lämnat det höet hos oss. Jag funderar lite och resonerar så att det travstallet kanske köpt in för mycket eller nåt i den stilen. Jaja..
Sen pratar jag med en kompis och hon berättar då att ägaren av travstallet har försökt att sälja sitt hö till henne, eftersom hans hästar börjat hosta.. och inte nog med det, det är dessutom fjolårshö!! Så alltså har bonden köpt tillbaka fjolårshöet från travägaren och tänkt sälja det till oss som årshö... snacka om att vi blev förbannade...
Vi slet som djur igår för att lasta in allt hö i stallet (ca två ton...)
Näringsvärdet i det är väl lika med noll, ni som vet? Kanske kan vi behålla en liten del av det att använda som haghö när det blir kallt, för det såg ok ut. Men visst blir man förbannad när folk försöker blåsa en...
Sen pratar jag med en kompis och hon berättar då att ägaren av travstallet har försökt att sälja sitt hö till henne, eftersom hans hästar börjat hosta.. och inte nog med det, det är dessutom fjolårshö!! Så alltså har bonden köpt tillbaka fjolårshöet från travägaren och tänkt sälja det till oss som årshö... snacka om att vi blev förbannade...
Vi slet som djur igår för att lasta in allt hö i stallet (ca två ton...)
Näringsvärdet i det är väl lika med noll, ni som vet? Kanske kan vi behålla en liten del av det att använda som haghö när det blir kallt, för det såg ok ut. Men visst blir man förbannad när folk försöker blåsa en...