Förbannad - att inte sälja vad man utger

snurpe

Trådstartare
Nu är snurpe ruggigt förbannad på det mycket eminenta företaget Börjes :crazy:

Beställde en flughuva inför betet. Så här beskrivs den:

Flugmask
Amerikansk modell som täcker hela huvudet. Formsytt. Tillverkat i kraftigt tätvävd nät.
Justeras och knäppes med kardborrband.
Svensktillverkad. Svart. Stl:Sh, Ps, Cs, Fs.

I rullgardinen där man lägger varan i varukorgen, finns den enbart definerad som svart och dessutom som lagervara. Beställer detta och hämtar ut den idag för att släppa hästen på bete i helgen. Och vad har jag fått - jo, en vit :mad:

Ringer Börjes som då förklarar att de inte ens har den i svart, utan bara i vit och grå och att de skickar vad de har :mad: Jag frågade då om jag får skylla mig själv att jag tror på deras varubeskrivningar och får inget bra svar.

Jäkligt kul. Vägrar sätta på denna asfula vita huva på hästen. Får åka omkring och leta efter någon annan mitt under helgen och uppsatsskrivandet.... jättekul... vilket underbart företag :mad:

/snurpe

Sv: Förbannad - att inte sälja vad man utger

Har för mig att det står "sorterade färger" i katalogen? Det betyder ju att de inte kan garantera vilken färg du får. Fast det är ju i vilket fall skumt att de har annan info på hemsidan! :mad:

Tror du förretsen att hästen bryr sig om vilken färg flughuvan har? Den är nog glad bara den slipper flugorna... ;) Använd denna så länge och sälj den vidare sen om du hittar någon annan. :idea:

Ja, hon sa att det står så i katalogen. Men jag har inte ens katalogen och beställer från nätet, och där står det absolut inte så :mad:

Jag tänker inte betala för något jag inte beställt. Den ska skickas tillbaka. Kommer inte få något i andrahandsvärde för den iaf. Nej, jag får fara runt i morgon och försöka få tag i en.

/snurpe

Vad köpte du den för? Jag ger det du gav så blir du av med den. Min häst pajade sin flughuva idag.

Jag skulle faktiskt också ha blivit irriterad om jag beställt en produkt och den inte motsvarar beskrivningen utifrån vilken jag beställt produkten.

109 kr. Men jag ska se så jag får tag i en annan i helgen innan jag gör mig av med den.

/snurpe

Det är inte världens undergång men har du sett en vit hur den ser ut efter några dagar :crazy: Så äckligt skabbig. Men det som gör mig mest förbannad är att jag har köpt en svart just för att jag vill ha en svart. Hade jag velat ha en vit hade jag köpt en vit. Jag tycker det är fruktansvärt fult av företaget att lura på folk något annat än vad de utlovar. Lurendrejeri i mina ögon.

/snurpe

Exakt. Hade jag velat ha en vit hade jag köpt en vit. Man måste ju kunna lita på deras varubeskrivningar.

/snurpe

Har vart med om liknande, fasst från horse. Beställde marin/vinrött RUTIGT Täcke (ull)..Fick ett Marin enfärgat med Turkosa ( :crazy: ) kantband.

Så visst blir det fel ibland när man beställer från internet :crazy:

snurpe skrev:
Ja, hon sa att det står så i katalogen. Men jag har inte ens katalogen och beställer från nätet, och där står det absolut inte så :mad:

Jag tänker inte betala för något jag inte beställt. Den ska skickas tillbaka. Kommer inte få något i andrahandsvärde för den iaf. Nej, jag får fara runt i morgon och försöka få tag i en.

/snurpe

Köp en Bucas Buzz Off huva är mitt tips, ljusblå förvisso om färgen är viktig, men i särklass bästa huvorna jag hittat. Finns på Granngården för 198 riksdaler. VÄL värt priset, jag har fyrastycken och de äldsta möter nu sin femte säsong och är fortfarande fräscha och fina.

(Kunde jag bara övertyga unghästen om att man inte blir BLIND med flughuva vore det ännu bättre)

Kan bara hålla med Alex. Har förmodligen provat dom flesta huvor som finns på markanden och den enda jag är 100% nöjd med är Bucas huva.
Den sitter där den ska, är i bra mjukt material & rymlig över ögonen.
Annars har dom en förmåga att vara så stela och trånga över ögonen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka