Förärvningsbeskrivning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ciazon
  • Startdatum Startdatum
C

Ciazon

Finns det förärvningsbeskrivning för alla hingstar i Svensk avel 2010 någonstans? Skulle vara intressant att se beskrivning för fler hingstar än de som står på ASVH:s hemsida. :d

Sv: Förärvningsbeskrivning

Det är nog till viss del litet tidigt eftersom bruksprovet inte har varit ännu så man vet ju inte vilka som kommer att vara i avel

Fast jag menar sådana som "Don Romantic" etc. som redan har använts i avel. Alla dessa hingstar är inte med på ASVH och på deras hemsidor så står det ju ingen objektiv bedömning, bara hur bra de är och hur mycket de har vunnit osv.

Har själv en liten köttbulle till sto och skulle gärna vilja ha hjälp och råd inför kommande avel. :D

Finns inte. Det är ASVH som gör förvärvningsbeskrivningarna så finns det inte hos dem så finns de inte.

Don Romantic är inte godkänd av ASVH (utan av förbund som ASVH godkänner) och finns därför inte.

Fast jag menar sådana som "Don Romantic" etc. som redan har använts i avel. Alla dessa hingstar är inte med på ASVH och på deras hemsidor så står det ju ingen objektiv bedömning, bara hur bra de är och hur mycket de har vunnit osv.

Har själv en liten köttbulle till sto och skulle gärna vilja ha hjälp och råd inför kommande avel. :D

Det finns en del att läsa om danska hingstar nedärvning på Dansk Varmblods sida.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
20 786
Senast: Capybara
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 416
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka