sara_18
Trådstartare
Måste skriva av mej lite å göra en tankeställare.
Min dröm är att jobba eget inom häst, men förut visste ja inte riktigt vad.
Men nu, jag vill så gärna hålla på med avel. Har förälskat mej i rasen PRE bara av å tittat på bilder åsett några på uställning osv men aldrig ridit nån
Har inte direkt största erfarenhet av just avel, men har ju haft praktik och lärdom genom skolan. Ja skulle även hålla på med inridning av unghästar och avel för att göra lite mer vinst på de.
Men jag är ju bara 19, snart 20. E ja för ung att ens tänka tanken?
Har inte direkt nått startkapital för företag utan då är det lån som måste tas.
Å pengar e ju det största problemet då hästar är ju ingen billig sport direkt.
Skulle ja starta som ett företag har ja alltid hjälp av min mamma och syster så det blir lite av ett familjeföretag.
Men ni som har företag, hur startade ni de? har ni rika föräldrar eller rika själva? eller är ni som ja börja från noll med lån?
Jag vill så gärna starta eget men ja vet inte riktigt vart ja ska börja.
Hoppas nån läser de å kommer med goda idéer.
Min dröm är att jobba eget inom häst, men förut visste ja inte riktigt vad.
Men nu, jag vill så gärna hålla på med avel. Har förälskat mej i rasen PRE bara av å tittat på bilder åsett några på uställning osv men aldrig ridit nån
Har inte direkt största erfarenhet av just avel, men har ju haft praktik och lärdom genom skolan. Ja skulle även hålla på med inridning av unghästar och avel för att göra lite mer vinst på de.
Men jag är ju bara 19, snart 20. E ja för ung att ens tänka tanken?
Har inte direkt nått startkapital för företag utan då är det lån som måste tas.
Å pengar e ju det största problemet då hästar är ju ingen billig sport direkt.
Skulle ja starta som ett företag har ja alltid hjälp av min mamma och syster så det blir lite av ett familjeföretag.
Men ni som har företag, hur startade ni de? har ni rika föräldrar eller rika själva? eller är ni som ja börja från noll med lån?
Jag vill så gärna starta eget men ja vet inte riktigt vart ja ska börja.
Hoppas nån läser de å kommer med goda idéer.