För tidigt för att börja tävla ?

_Peplis_

Trådstartare
Jag har ett sto f-99. Köpte henne i slutet av oktober -03.
Dessförinnan hade hon gått på halvfart och var inte spec mkt riden det senaste halvåret. Heller inte hoppad. Nu är hon hoppad sen Januari för tränare varannanvecka. Och den andra veckan har vi tränat för dressyrtränare.(har hoppat själv "dressyrveckan

Hon är väldigt läraktig (hoppade tex studs i måndags, 4studs helt utan problem :))

Men min fråga är nu.tror ni hon är redo för att tävla en liten klubbtävling i April ?(den 12:e eller 22:a har flera o välja på) tänkte hoppa 60 cm. Eller tycker ni det är för tidigt, självklart ska jag ju prata med min tränare också men jag har inte hunnit med och vi träffas ju bara varannanvecka.

Klarar hon av att hoppa en bana på den höjden på träning så ut och tävla! Tävlingsrutin kan de aldrig få för mycket av.
Tävling är oxå träning.

Åk! Men se det som träning!! Behöver du lägga volter eller stanna henne så gör det!! Se det som miljöträning och något kul! Det kommer säkert gå bra!

/C som kanske ska debutera 1 m med sin 99:a på söndag... Om jag vågar vill säga. Kanske väntar en vecka! :D

Jag ska tävla med min 99:a om två veckor. En Clear Round på 70cm. Men det kan ju skilja sig från häst till häst. Om hästen kan och vill så finns det väl inte så mycket som bromsar? Du kan ju se det som en träning, ca 10 hinder på 60 cm är nog inte så svårt.

Ja, klart att du ska tavla 60cm pa klubbtavlingen!!
Hasten ar helt klart redo for en liten bana pa 60cm. Tror att du kommer vara mer nervos an hasten faktiskt.

Lycka till och beratta hur det gick!! :D

ja tävlade 60 cm med min när han va 4 år, då va jag dessutom hopprädd :-) men det gick finfint.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka