För stor!?

A

Arsozah

Hej!
Igår sa min pappa "oj, du ser ju stor ut på den där hästen?", tycker ni att jag gör det? :eek: Min tränare sa förut att vi var perfekta och var som ett "hästekipage i litet format".

Jag har gått ner lite i vikt sen bilden togs, men jag fortsätter att kämpa för lilla stumpans skull... :crazy:

Grejjen är det att mina ben är väldigt korta, men ser jag för tung ut för henne? Jag är ändå 17 år och det där är en c-ponny...

Tidigare

Senare

Sv: För stor!?

jag tycker inte du ser för stor ut,,ja tycker inte heller att du behöver gå ner i vikt ja tycker du ser smal ut.
Jag tyckte ni va ett riktigt fint ekipage :love:

håller med Mezcal till 100%

snälla banta INTE... du är ju SMAL!

fin häst förresten!!!! :)

Tyckte det såg bra ut men du såg längre ut på senare bilden men det är troligen bara vinkeln på kortet skulle jag tro. Fin häst

Ok, vad skönt att jag fortfarande kan rida henne :) :smirk: Har ju bara ett år kvar så jag vill ju inte sluta nu!

Jag har inte mätt mig på länge, men jag är väl runt 155? :confused: Inte lång iaf...

Jag tycker att det ser jätte fint ut! Inget att oroa sig för :bow:

Du är inte ens i närheten av att vara varken för lång eller för tung!

Jag själv tävlade C-ponny i dressyr tills jag var 19 och jag är 168 cm lång så du behöver inte oroa dig! :)

PathOfClovers skrev:
Jag själv tävlade C-ponny i dressyr tills jag var 19 och jag är 168 cm lång så du behöver inte oroa dig! :)

Bra! Det piggnade till :bow:

TYcker jag absolut inte! Min favvo ponny på ridskolan är c ponny... och jag är ädnå 170.... borde kanske inte rda henne igentligen men hon kalar mig eftersom jag rider på ett sätt som skonar hennes rygg......

jag tycker att min kompis är för stor för sin d-ponny.... hon väger ca 65 och är 178cm lång och han är 1,50 ungefär.. alltså maxad maxad c-ponny:P.. om jag va hon skulle jag ha köpt en stor häst istället eftersom hon är så lång :crazy:

Fint ekipage!! :) Oroa dig inte, du är inte på långa vägar för lång! Jag är 170 och rider D-ponny. Kanske på gränsen eftersom jag har rätt långa ben, men varken hästen eller jag störs av det, och det borde vara huvudsaken!

Nej du är inte alls för stor! Ni ser helt perfekta ut tillsammans, det är bättre att man har en lagom stor häst som du har då är det lättare att 'ha koll' på dem när de krånglar.
Och du behöver inte gå ner i vikt för varken hästen eller din egens skull!

Jag tyckte då allt att det såg fint ut på båda bilderna :bow:

Va skönt då är den klumpen från magen borta :)

Ska nog ta ett snack med pappa som säger så till sin dotter :crazy: :devil:

"rider på ett sätt som skonar hennes rygg"?

hur? eller alltså.. är det på något speciellt sätt???

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat