För stor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smirrel00

Trådstartare
Vet att det finns jättemånga sådana här inlägg, men jag undrar för just mitt fall. Är jag för stor när jag är 162cm lång och väger 55kg på en New Forest ponny på 144cm i manken?? Tacksam för svar! :)

Sv: För stor?

Okej men va bra! Känner mig inte stor, allt är i balans och så. Men blev lite osäker bara :) tack!

Ser absolut inte att du skulle vara för stor. Är själv lika stor som dig och rider hästar i den storleken :)
Däremot ska du kanske inte rida jättemycket mindre ponnyer, lite beroende på hur de är byggda osv.

Nej du är inte för stor! Dock beror det på från ponny till ponny... Alla är olika byggda och det beror ju också helt på hur ponnyn ser ut :)

Är 159 men väger 50 kg och äger/rider en lika stor ponny :) han är dock lite grövre och bär upp ryttare bra så jag har ryttare på honom som är 175 utan problem

Du är inte för stor!!

NF är ofta viktbärande. Längden du har kan du rida C-ponny med om du är balanserad som ryttare.
Rid och var glad! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 143
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård