För små burars som säljs

Modig_Korn

Trådstartare
Var inne i en djuraffär idag. En alldeles förliten bur för kanin/marsvin lr vad man nu tänkte ha för djur i den. Den är i storlek av en resebur. Varför säljer man sånna? Dessutom kostade den 500 spänn...Framför allt får de sälja sånna små burar?

Sälja det får man nog, frågan är väl snarare hur lagligt det skulle vara att använda den som en permanentbur för ett husdjur av modell större?

Jag vet att en viss zoobutik i Hälsingborg säljer små burar men dom sälj som extraburar för semester (vet dom har haft uppe skylt om det förra året.
Men den kostade inga 500 kronor :crazy:

Tänkte på att säga...det är så jäkligt att privatpersoner med fåtal djur får ha dom i mindre burar än vad jbv (eller nu djurskyddsmyndigheten) säger då det bara är rekommendationer till fådjursägare :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 521
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar