För sent att betäcka??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BackorsExplosive
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 874
B

BackorsExplosive

Har en liten fråga...

Är det för sent att betäcka ett 18 årigt halvblods sto som är väldigt pigg och fräsh för sin ålder. Fick ett föl förra året och vill gärna ha ett till nästa år. Jag hade inte henne i min ägo då de förra fölet kom.

Men hon är en jätte bra mamma och jätte fin stamtavla och mycket trevligt psyke. Vill jätte gärna ha en liten krabat efter denna dam.

Sv: För sent att betäcka??

Är hästen frisk och i bra allmänkondition, så är det inte försent. Det hänger mer på om hon blir dräktig eller inte än på hennes egen ålder om det är försent eller ej.

Nej, jag håller med, hästens kropp säger ifrån om den är för gammal= den blir inte dräktig. Många ston får föl efter 25års ålder, mitt förra sto fick när hon var 22år, så det är inte försent!!

Va bra :)
Min hovslagare som sa att hon var de men ja tror de mest beror på att hon har blitt lite sne.. tittar mest på hur gammla tanten ser ut.
Får hoppas att de tar sig på henne då.

Nej, jag håller med, hästens kropp säger ifrån om den är för gammal= den blir inte dräktig. Många ston får föl efter 25års ålder, mitt förra sto fick när hon var 22år, så det är inte försent!!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka