För lite motion

T

Trassel_tösen

Vad händer med en hund som får för lite motion?

/Louise

Sv: För lite motion

Överviktig, understimulerad, kan bli svårhanterlig, tappar gnistan, blir stel och får problem med lederna, får dålig päls.

Hoppas detta är en hypotetisk fråga??

Understimmulerad,bittersöndersaker,rastlös,lätt utråkad kan bli agressiv..Hur blir du själv när du har tråkigt?

Fet,utråkad, hitttar på olater tex en BC som är undertimulerad börjar valla familjens barn och dyl.

Många Labradorer blir med åldern inåtvända. Och utsatta för beundrande blickar för en sådan lugn hund vill alla ha till sina fina familjer *suck* själv vill jag gråta när jag ser en sådan Labrador :cry:

Min Labrador är 10 år med värdighet. Precis som en gammal Labrador ska vara. Hon gillar att lata sig och tar det lite lugnare än när hon var yngre, men händer det något så är hon på hugget och jäklar kommer det fram en korvskiva så genomför hon hela gympapasset snabbare än de flesta unghundar ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 196
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vad anser ni är lagom aktivering för att göra er hund nöjd? Både vad gäller träning och motion och vila hur ser era veckor ut?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 941
Senast: Brie
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka