För lite fosfor.

S

Skaploff

Vad ska man ge hästen om den har i sig för lite fosfor? Någon som har ett bra tips?
Tacksam för svar :D

Sv: För lite fosfor.

Är det bara fosfor, så fosforbalans. Vill du ha allt annat med så välj vetekli. Fast jag fick uppfaqttningen att det enbart var fosfor du skulle ha ?

Håller med övriga, Fosforbalans är det "renaste" fosfortillskottet, så behövs inget annat brukar det funka bra. :laugh:

Vetekli har diskuterats om det verkligen är en bra fosforkälla. Hästarna verkar i vissa lägen bara kunna tillgodogöra sig en liten del av det P som finns i kliet. Sök här på Buke så hittar du säkert den infon.

Man kan försöka med att balansera upp foderstaten med havre eller korn.
Det brukar bli billigast och enklast.
Men det beror på hur foderstaten ser ut om det blir bra för övrigt.

En häst som bara äter hö och lusern får ett bra komplement i havre.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar