För långa revben för säkerhetsväst

Susannas

Trådstartare
Jag har precis börjat prova några västar för första gången. Jag provade en Racesafe, som kändes förvånansvärt bekväm, men den var för kort på framsidan, ca 0.5-1 cm över sista revbenet.

Jag provade också några västar av CRW men tyckte att de kändes otroligt obekväma, stora och klumpiga, och de var även på gränsen till för korta över revbenen. jag inser att det kommer bli ett problem att hitta en som är tillräckligt lång och sitter bra i övrigt, men hur viktigt är egentligen med de där sista få centimetrarna?

Jag kommer absolut inte vilja ha en som inte är i "små rutor" (utom kanske zippa, har inte provat ännu) så ngn som vet en liknande RS till bra pris? :)
Jag ska ha västen till en galoppkurs (och ev om jag fortsätter med galopp) och vid hoppning och kanske uteritter.

Sv: För långa revben för säkerhetsväst

Jag har en zippa, den är inte lika skön som race safe klass 1. Men o andra sidan är ju zippan en klass 3 väst och är säkrare än klass 1. den går ju att ändra vid axlarna så du kan få den lagom lång. Race safen är ju inte justerbar vid axlarna. Men PROVA zippa västen, den är så mycket skönare än vad man tror att den är. Den är inte alls som västarna från CRW! Många dömmer den västen i förväg eftersom den inte är med små rutor....

Jo, jag köpte faktiskt en Zippa, väldigt skön ;) det enda jobbiga är att den är lite tung att ha till galopp, och att den skaver på min hals lite...:s
Vi hittade en annan RS som satt rätt ok, men den verkade inte ens vara beta-godkänd överhuvudtaget.:crazy:

Har för mig att det finns en National Hunt-modell av RS-västarna som är något längre..?

Jo, jag köpte faktiskt en Zippa, väldigt skön ;) det enda jobbiga är att den är lite tung att ha till galopp, och att den skaver på min hals lite...:s
Vi hittade en annan RS som satt rätt ok, men den verkade inte ens vara beta-godkänd överhuvudtaget.:crazy:

Kul att du köpt en zippa! Jag kollar alltid på västarna att de är beta godkännda, känns som att man vet vad man får då. Om det bara står klass 3 kan jag bli lite fundersam....

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag är på jakt efter en ny säkerhetsväst och eftersom jag bara rider en gång i veckan för mitt välbefinnandes skull, så är mitt enda...
Svar
19
· Visningar
2 380
Senast: Pineapple
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 454
Senast: lady_vip
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 776
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V