För lång??

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Anniee

Letar nu efter min första ponny att ha på foder.. Problemet är att jag inte vet om jag är för lång för att rida en D-ponny? (är ca. 1.70) snällt om någon kunde svara :)

Sv: För lång??

Om du fortfarande växer så tycker jag att du ska skaffa stor häst istället. Jag själv är 172 cm och har en ponny på 146cm. Visserligen ganska grov men jag är ju ändå precis på gränsen. Bara det inte ser, känns helt fel eller om det påverkar ridningen så spelar det inte så stor roll, enligt mej :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
820
Senast: phie
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar