För Lång Och Tung ?

V

v_Ninja_v

Är man för lång om man har en häst på 126 cm i mankhöjd ocj jag själv är 150 cm ?

Är jag för tung om jag väger 40 kg ? Elr klarar hästen mej ?

Hästen är en en tjockis, på 15 år :P

Sv: För Lång Och Tung ?

jag är jätte dålig på det här men inga lång turer på 2-3timmar annars så tror inte det är några problem.. och rida en liten sväng..
Absolut inte för tung men kanske lite för lång..

Det klarar den säkert! Jag red en ponny som var 128, jag är 159. Honom red jag i 18 år, och vägde alltså lite mer än 40 kg. När jag var gravid tyckte han att det blev lite tungt, men det var för att viktökningen kom så fort.

MillyM

Det är väldigt svårt att svara på, det beror ju helt på hur proportionellt ekipaget ser ut!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: Rie
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka