S

sensual

Jag vet inte om denna ska ligga på dressyr :confused: men detta handlar om hoppning. Iaf :D Jag rider ett varmblod (travare) och hon arbetar jätte bra i skritten och i traven (ej monté) fast i galoppen blir hon för het. Speciellt när man hoppar. Har du/ni några tips hur man får henne att lugna ner sig?

Sv: För het!

bygga muskler så hon orkar sammla sig och träna mkt dressyr med mkt halvhalter Skit i galoppen ett tag o ut i skogen och klättra och bygg muskler och övergångar stärker också massor tex tre galoppsprång 5 travsteg 4 galoppsprång typ så :)

Lycka till :bow:

Sv: För het!

Gymnastikhoppning och lydnadsövningar med hinder.

Hoppa ofta men lågt och bara några språng.

Lycka till

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 855
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar