För gammal?

Sv: För gammal?

Gått *** varit med på YR EM , silver på YR SM -04 ,haft några stopp här och där men brukar väl oftast gå bra, ingen dressyrhäst direkt men helt OK.

Hej! Om du vill ha en läromästare att få rutin och komma upp en bit i klasserna tror jag att du hittat helt rätt häst för dig. Jag tror att om hästen hållt så pass länge så varför skulle den inte kunna hålla i 4 år till? Om hästen har problem med leder etc så borde de ha visat sig för läääänge sen. Med dom meriterna skulle inte jag tveka (om priset är det rätta) Köpte själv en gammling på 16år i höstas för att komma upp i klasserna med men främst för att få rutin. Hon är liksom den du funderar på att köpa väldigt välutbildad och idag ångrar jag inte för en sekund att jag köpte en "gammling". Jag vet en ponny som en famlilj köpte. Den ponnyn var då 20år gammal och skulle pesioneras men 3 år senare tävlade han SM igen och kom 5:a.. nu när han är 27 så tävlar han "bara" klasser upp tom LA, och vinner nästan jämt. Baloube du Rouet är ju 15, For Pleasure är väl 18? Dessa hingstar är äldre än pållen du funderar på att köpa och enligt mig de bästa hopphästarna i världen. Men du måste ju förståss tycka om hästen också... :banana: Lycka till!

Fast Wesselton har ju varit skadad och är precis igångsatt.

Jag vet inte vilka skador Wesselton haft, men både han och windwalker är jättebra läromästare. Wind är väl en bättre typ, pch hoppar mycket bra. Beror ju lite på vad ryttaren som letar häst är bra och dålig på själv också. Prova båda och se vilken som passar dig bäst! Wesselton är ju en stor, ganska tung häst. Men du kanske behöver en stor häst?

Nej jag behöver ingen häst alls faktiskt, dessutom har jag redan en alldeles för stor en :p
JAg har inte heller någon aning om vilken skada Wesselton har haft men ett par kompisar till mig var och tittade på den i somras och då hade den vilat ett bra tag. Dessutom är den mer än 100.000 kr billigare än Windwalker och bara det är ju värt en del.

workaholic skrev:
Wesselton är ju en stor, ganska tung häst. Men du kanske behöver en stor häst?

Hehe.. nej... men jag tycker om "känslan" när jag rider honom... gillar att han är lite "grov" i typen... :d

Hej!
Jag har tävlad en del ihop med Anna o Windy, och det är tycker jag en trevlig läromästare.
Visst, ingen topp häst i dressyren, men hoppar bra, river sällan och ganska stabil i terrängen. Sätter sig inte i klistret alltså!

Red lantilga EM med dom -03 där det var en rejält stor och lång terräng, där det gick bra för dom.

Angelika Egfors från Udden tävlade Windwalker i hoppning i helgen. Det gick jättebra! Kul att rutinerade hästar trots sin ålder fortfarande är attraktiva på marknaden. Wesselton upplever jag oxå som ganska tung men Malin som ridit honom väger inte så mycket kanske mer än "killhäst"

om du skall lära dig någonting och utvecklas så tycker jag att hästen är bra den är ju utbildat och kan sina saker så du kanske kan lära dig något och hästen har en bra ålder. den har vart med om mycket men den har säker mycket kvar att ge!

lycka till med att finna hästen du vill ha!

//Ase

Ja vi ringde på Windwalker för två veckor sedan och då sa Anna att han var såld till Egfors i Udden.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
39 433
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 746
Senast: Sirap
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 962
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 503
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka