För gammal för B-ponny x(

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Muppis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 900
M

Muppis

Hej ^^ e 14 år o har en b-ponny ja vill tävla med , Väger 51kg e 157cm lång o polly=ponnyn e ca 127cm hög , vill så gärna komma ut o testa på lite just med henne o kanske bara tävla några clear rounder , går det?

Tacksam för svar ^^

Sv: För gammal för B-ponny x(

Pay n ride/pay n jump kan du ju alltid rida :laugh: Då är det ju ingen "riktig" tävling utan träningstävling men det är kul ändå!
Sen får du som överrårig ryttare starta i avdB (fd unghästavdelning) förutsatt att du inte är för lång eller tung för ponnyn. AvdB rids i bedömning A dvs felen räknas men ingen tid eller omhoppning. Är du felfri får du rosett.

så ja får va med i clear rounder då :D fast hon e 9,, då får man väll int rida i unghästavdelningen ? :p

Alla ekipage har rätt att starta i avdelning B om inte klassen är begränsad för endast
unghästar. Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A.
Klasser som har bed A eller Clear Round behöver inte separat avdelning B.

I avdelning B gäller inte de övre åldersgränserna för kategori B, C och D med beaktande
av bestämmelserna i TR I avseende ”oproportionerligt ekipage”. Ponny som
tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A.

Detta är kopierat direkt från TR3=hoppning.

Du får alltså tävla precis som alla andra i avd B och klasser som har bedömning A och clear round och behöver inte starta utom tävlan.

Senast ändrad:

Ja det går :) Flera på min ridklubb rider D-ponny efter dom fyllt 18 på clear round :)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 567
Senast: Roheryn
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 508
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka