För fet för ridkläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kurtsmatte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 9 261
Sv: För fet för ridkläder

kurtsmatte skrev:
På något sätt är det som det går en viktgräns för ridning vid stl. 42.
Jag behöver större! Var finns det? Jag är stor men en mycket duktig ryttare.Jag vill också vara fin. Det räcker med att behöva försvara sig för alla yngre och smala som stirrar på mig som något katten släpat in. Till dess att jag möter dem på banan vill säga, sen är jag accepterad. Varför är det så här?

Jag är överviktig och håller med dig. Ridkläder i större storlekar är INTE lätta att hitta.

Nu har jag stl 46 på ridbyxor (håller på och kämpar mig ner till stl 44). Kan verkligen rekommendera Pikörs ridbyxor. Har ett par helskodda i stl 92 = 46, de är verkligen jättesnygga, ursköna och sitter kanonbra. De är i mikrofiber och finns på Granngården. Dyra, men värda varenda krona.

Pikörs överdelar är inte av den större modellen direkt, men ridbyxorna verkar stämma rent storleksmässigt.

/Lizzie

Sv: För fet för ridkläder

Gammal tråd men skulle vilja tipsa om Roamer Riding Tights för de som kanske är för stora för att rida men ändå vill ha ridkläder.

Finns i storlekarna 44, 46, 48, 50, 52 och 54

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 301
Senast: Edla
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 617
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka