Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det verkar vara ett bra upplägg och ett bra pris. Skulle kunna vara attraktivt för många. Tre dagar i veckan ridning då hinner man med något annat i livet också t ex skola, vänner och jobb och aktiviteter. Har du syskon så kan föräldrarna dela kostnaderna rättvist mellan er.Jag ska klistra in ett inlägg från en ridskola. Undrar vad ni tycker är 3.500 kr/månaden dyrt för en ryttarsatsning?
Detta är vad som står på deras hemsida.
Pris
Utöver tre ridpass i veckan på en noggrant utvald ponny, varav ett är hoppträning för ridlärare ingår följande när du skriver in dig som elev i ryttarsatsningen.
* Stallhyra
* Foder
* Veterinärvård
* Försäkring
* Hästutrustning
* In-och utsläpp samtliga dagar
* Samtliga fodringar
* Hovvård
* Utbildning av ponnyn
* Möjlighet att byta ponny
* Individuell coachning
* Professionellt tävlings- och träningsupplägg
* Möjlighet att åka och tävla med ponnyn
* Förtur till träningar med externa tränare
Den totala summan du betalar i månaden är
Nej 3st är det
Man rider alltså 3 gånger i veckan varav ett är i en hoppgrupp o de andrs två bestämmer man själv vad man vill rida. Sedan finns det möjlighet att tävla också
Tänker att ridskolan ju redan har hästen. Precis som i inlägget nedan.Hur skulle det vara dyrt tänker du?
Det är ju en tränare som ska avlönas, man får nyttja anläggning som ska skötas, hästarna sköts, hästarna som är utbildade och ses över av kunnigt folk ingår, foder ingår, utrustning ingår, vaccination/tandfix/skoning etc ingår etc. Räknar man på allt det med egen häst kommer du ju upp i mer än så.
Jag tycker det är rimligt pris, lite oklart vad som gäller de två dagarna det inte är hoppgrupp.
Men så "stör" jag mig på att en ridskola uttrycker sig så att du får även detta.... Eh? Det är ju deras häst så det är ju dom som ska betala.
Hade jag inackorderat min häst där så hade jag fått detta, nu tycker jag det skulle stå du får det som är fetmarkerat plus en hoppträning i veckan och sen vad det nu var man fick de andra två dagarna.
Men priset, ja helt okey.
* Stallhyra
* Foder
* Veterinärvård
* Försäkring
* Hästutrustning
* Samtliga fodringar
* Hovvård
* Utbildning av ponnyn
* Individuell coachning
Och min hyresvärd har ju redan lägenheten oavsett om jag bor där eller inte...? Det är klart de ska räkna in "allt"?Tänker att ridskolan ju redan har hästen. Precis som i inlägget nedan.
Tycker inte det är jämförbart.Och min hyresvärd har ju redan lägenheten oavsett om jag bor där eller inte...? Det är klart de ska räkna in "allt"?
Om ridskolan ställer en häst till förfogande 3 dagar per vecka och har ett lektionspris på, säg, 200kr. Dessa 3 dagar i veckan vet de att hästen ev kommer ridas "hårdare" än på generell lektion, få hoppa mer intensivt och ev högre och kanske inte kan användas till fler lektioner.Tycker inte det är jämförbart.
Tycker närmare 300 per lektion är dyrt, men det kanske är för att det är dyrt jämfört med där jag bor. Om det är privatlektioner så är det inte dyrt, men om man rider flera som i grupp tycker jag det är det.
Nja, det låter dyrt då du betalar för hela hästen men får bara 3 dagar i veckan. Hur många är det på lektionerna, är det privatlektioner eller i grupp? Hopplektionen förstår jag är i grupp men dom andra två?Jag ska klistra in ett inlägg från en ridskola. Undrar vad ni tycker är 3.500 kr/månaden dyrt för en ryttarsatsning?
Detta är vad som står på deras hemsida.
Pris
Utöver tre ridpass i veckan på en noggrant utvald ponny, varav ett är hoppträning för ridlärare ingår följande när du skriver in dig som elev i ryttarsatsningen.
* Stallhyra
* Foder
* Veterinärvård
* Försäkring
* Hästutrustning
* Samtliga fodringar
* Hovvård
* Utbildning av ponnyn
* Individuell coachning
Den totala summan du betalar i månaden är
Nej 3st är det
Min tränare (som åker ut och håller träningen vid stallet jag står i med hästen) tar 200kr per person för en gruppträning och 300kr för en privatlektion.Lycka till att hitta en tränare till din privathäst som tar 200kr vitt per gruppträning liksom. Och då har du träningsavgiften PLUS alla andra utgifter för hästen utöver det.
Nja, det låter dyrt då du betalar för hela hästen men får bara 3 dagar i veckan. Hur många är det på lektionerna, är det privatlektioner eller i grupp? Hopplektionen förstår jag är i grupp men dom andra två?
Men det beror ju också på vad det kostar att ha hästen uppstallad där som privathäst och vad det är för typ av häst, är det en välutbildad häst som det är möjligt att utvecklas med eller är det "bara" en trött lektionshäst?
Ska man satsa på ridning och det är det man vill så är inte tre gånger i veckan särskilt mycket ridning egentligen.
Är det vitt? Får du kvitto?Min tränare (som åker ut och håller träningen vid stallet jag står i med hästen) tar 200kr per person för en gruppträning och 300kr för en privatlektion.
Är det vitt? Får du kvitto?