Fönsterprydnader, och hårlossning...

Vildvittra_

Trådstartare
Ni med katter måste ju vara vana vid sådana här problem. Pojken har just fått tillbaka sin 3åriga main coon hane efter att han varit hos hans ex i sommar. Då är min fråga vad kan man ha i fönsterna istället för blommor? Denna katt älskar nämligen att tugga ihjäl allt grönt som lever.. :crazy: Sen älskar han att ligga i fönstret och sova med.
Sen till hårlossningen. Här bor det en golden retriever med så hår är vi vana med men bara efter en dag med en katt här med märks en stor skillnad. Det bästa sättet för att hålla nere hårlossningen är det regelbundna bad och daglig kamning av katten eller?
Mycket tacksam för tips. Katten är så fruktansvärt go i övrigt. :)

Sv: Fönsterprydnader, och hårlossning...

Jag har gjort två saker med mina fönster för att förhindra att något går sönder (även fast en fin vas avled igår kväll som stod på en pidestal).
Det ena är att ett av fönstren är utan någonting klättervänligt framför och dessutom proppat med växter så det är ingen som ens kommit på tanken att hoppa upp dit.
Annars så har jag satt upp en vanlig hylla med konsoler över mitten av fönstret där jag har krukväxter och amplar som hänger och fönsterlampor som hänger.
Fönsterbrädan är fri men det är endå inte helt rensopat där.

Sv: Fönsterprydnader, och hårlossning...

Jag har snygga ljuslyktor, krukor med suckulenter (fetbladsväxter, inte så populärt att tugga på), orchidéerna klarar sig också undan kattänder. Man får prova sig fram, det är olika vad de tycker om att tugga på. Ju tunnare och smalare blad, ju glupskare katt...
Allting sitter fast med häftmassa. Hade det varit utbytbara fönsterbänkar hade vi nog skruvat fast saker i dem under kattungetiden...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 212
Senast: Shenzi
·
Katthälsa Jag har en gammelkatt här hemma, han är i år minst 17år gammal. Jag skriver minst, för ingen vet närmare än så. Jag har själv haft...
Svar
16
· Visningar
5 589
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 059
Övr. Katt Min mammas MCO hane som ligger strax över året har blivit väldigt skran på sistone tycker vi. Höftbenen känns ganska tydligt när man...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Augusti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama