M

Millan_gulligast

Min häst har jätte fin form i skritt och trav!:love:men när jag galopperar så tappar hon den lite,altså galoppen är jätte skön och behaglig lagom fartig och allt sånt(har jobbat massor på den!!)men hur ska jag göra för att hopn ska jobba i form i galoppen ochså?taksam för svar!:bow:
Ps.Hon går i förm lite,så vi är på en början,Ds.

Sv: Fomen!

[/B]
Min häst har jätte fin form i skritt och trav!:love:men när jag galopperar så tappar hon den lite,altså galoppen är jätte skön och behaglig lagom fartig och allt sånt(har jobbat massor på den!!)men hur ska jag göra för att hopn ska jobba i form i galoppen ochså?taksam för svar!:bow:
Ps.Hon går i förm lite,så vi är på en början,Ds.

heeh,står fomen som överskrift ska självklart va formen..

Tror att din häst behöver bli starkare för att orka hålla formen i galopp.
Longera utan ryttare i olika gångarter, nöj dig i början med ett eller två varv i galopp, öka på efter hand.
Arbeta med öppna och sluta, gärna vid hand först men också under ryttare. Då sätter hon sitt inre bakben under sig och blir efterhand starkare.
När du märker att hon blir trött- pressa inte utan avsluta på ett positivt sätt.

Lycka till!!

okej,men hur gör man öppna och sluta.kan inte de..ehhe shinerad:crazy::o

Hon orkar nog inte. Jag tror inte du behöver göra något speciellt, bara rid på som vanligt. Och allt eftersom, kommer hon söka sig neråt stunder, och till slut orkar hon bära sig hela tiden i galoppen :D

Hon orkar nog inte. Jag tror inte du behöver göra något speciellt, bara rid på som vanligt. Och allt eftersom, kommer hon söka sig neråt stunder, och till slut orkar hon bära sig hela tiden i galoppen :D

altså hon går i form fint oftast,och har bra muskler..

Har du nån tränare där i närheten som kan hjälpa dig med det? Svårt att förklara här hur man gör, man behöver ha en instruktör som tittar och visar.

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 773
Senast: banani
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 968
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama