Fölvisning

Explosion

Trådstartare
Jag vet inte om jag lägger denna tråd rätt.

På söndag ska jag med och visa min kompis föl. Jag ska springa med stoet och undrar om ni har några tips på vad jag ska tänka på när jag är inne i ridhuset.
Vad ska jag ha för skor?

Mvh Alexandra

Sv: Fölvisning

För dig som håller i stoet är det väl egentligen viktigast att du kan hålla koll på både mamma o föl. Se till så att bebis alltid hänger med och att det går i ett bra tempo, och att du stannar stoet så att fölet hamnar på en bra plats när ni ska ställa upp. (Men det borde ni redan ha tränat på iofs.. :p )

Jaa skor är valfritt. Själv föredrar jag skor med stålhätta OM man skulle råka få en hov på sig så är det inte så kul, då det stör visningen.

Sv: Fölvisning

När jag har varit med och visat Hbl-föl och där jag har sprungit med mamman så har jag haft stoet och en annan fölet, båda i grimskaft/longerlina. Sen släpper vi fölet när det visats i trav/galopp.

Mitt tips till dig är att hålla ett bra tempo, försök se till att fölet håller sig till höger om stoet så att dom som dömmer ser det ordentligt.
Vad det gäller skor så säger jag bekväma skor, jag har alltid gympaskor, jag hatar att springa i jodhpurs eller ridstövlar.

Lycka till!!

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 883
Senast: Freazer
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 079
Senast: KesoNeso
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur