Fölungar ihjälslagna på Tyskt stuteri

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

carwes

Läste på min facebooksida att Gwendolyn Gregorio som äger stuteriet Falkenhorst i Tyskland hittat ett dött föl i hagen som blivit slagen till döds... och ett andra föl...och ett tredje med några dagars mellanrum.
Sista fölet hade fått buken uppskuren och sedan blivit spetsad med en påle- typ staketstolpe. Hon hade lagt upp bilder bla på sitt cremello fullblodsföl. Man kan inte se på dem utan att gråten och förskräckelsen sätter sig i halsen.
Vem kan vara så vriden och sjuk? Och hur i hela friden ska hon kunna skydda sina hästar från att det fortsätter?? Eller att vederbörande inte går vidare till någon annan som har föl i hagen? Hur i hela friden ska man kunna få fast såna som utför sånt här?
Verkar som polisen inte kan eller vill ta i det. Vad kan polisen här hemma göra om det skulle hända här? Är det upp till ägarna att vidta åtgärder för att förhindra att sånt här kan hända?
Jag bara fattar inte hur någon kan göra något liknande. Fattar inte......

Sv: Fölungar ihjälslagna på Tyskt stuteri

Är knappt att jag förstår att detta har hänt, hur kan man vara så sjuk i huvudet egentligen!!? Hoppas verkligen dem hittar den som är skyldig till detta men kan nog vara lättare sagt än gjort tyvär :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka