S

Secret

Jag är i v 7 (6+2) o har inte ätit extra folsyra, bland annat för att det var oplanerat o jag har vetat om graviditeten i 1½ vecka. Är det för sent att börja äta tillskottet nu?
Blir lite nojjig, tacksam för svar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Folsyra?

¨På min tid så visste man inte om detta med folsyra - det gick bra med alla tre barnen.

Jag kan inte föreställa mig att dt skulle vara försent.

Jag är i v 7 (6+2) o har inte ätit extra folsyra, bland annat för att det var oplanerat o jag har vetat om graviditeten i 1½ vecka. Är det för sent att börja äta tillskottet nu?

Det är aldrig för sent. Jag började äta i vecka 7.

Jag började äta i vecka 6, dvs när jag fick reda på att jag var gravid.

Det är ju aldrig försent att börja! En liten liten dos är ju bättre än inget.. Visserligen läste jag nånstanns att det tar 3 månader regelbundet ätande innan det gör någon effekt i kroppen. Så om det inte hinner hjälpa fostret dom 12 första veckorna så är det bara bra för din kropp att äta folsyra eftersom kroppen kan behöva det under en graviditet..
När min mamma va gravid med mig o min syster va det aldrig prat om folsyra men vi blev rätt normala ändå.. :D

apotekets femibion kan jag rek kan man ta till 12 veckan sen finns det en´annan folsyratablett du kan gå över till om du vill. aldrig försent o börja

apotekets femibion kan jag rek kan man ta till 12 veckan sen finns det en´annan folsyratablett du kan gå över till om du vill. aldrig försent o börja

Tack för alla svar!!

Har en multivitamintablett (3 per dag) som innehåller Folsyra (400 mcg/dag) o en massa andra vitaminer o mineraler :) Så det är ingen "ren" folsyratablett. Tar även Efanatal.

Om du äter en allsidig kost så har du antagligen inte brist på folsyra så oroa dej inte. Gillar du jordgubbar? De innehåller en massa folsyra liksom en massa annat som är gott!
Men bättre sent än aldrig!

De kollar på ultraljudet i v 17 om allt står rätt till med rygg och hjärna.

*kl*

Till mej har de inte ens sagt nåt om att äta folsyra. Jag äter en allsidig kost och har ätit lite b-vitamin men det gjorde jag även innan jag visste att jag var gravid.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama