Z
zuzzen
Hej. Sådärja..nu är fölet ute, snart en månad gammal och växer strålande. Givetvis vill jag ta den och få lillkillen bedömd av "proffs" (ifall man ska sälja etc). Vad ska jag tänka på inför premieringar och annat? Såg att vårt förbund har i slutet av augusti (20 aug)..mitt föl kommer då vara 3 månader gammal. Hur förbereder ni inför detta? Hantering, pappersexercis etc?
På min hingst var det 3 månaders levande föl avgift (Roderik)..hur fungerar det med papper etc då? Förmodar att jag inte får några papper förrän den avgiften är betald? Vilka papper behövs på sto resp föl inför anmälan och premiering?
Har varit inne på ASVHs hemsida..men hittade bara en anmälningsblankett.
Så alltså...
1. Hur förbereder ni era ston/föl inför detta? Hantering av föl innan? Mina pållar går på bete nu hela sommaren..tar in en timme per dag och pysslar lite.
2. Papper på föl? Anmälan? Allt som man behöver göra och förbereda?
3. Klarar man visningen själv? Jag har aldrig visat häst inför domare etc..var kan man få tips??
4. Lastning. Hur tränar ni? När börjar ni träna? Hur kör ni dem i transporten? Har en kylinge boogie. Stoet är ganska nervöst och svårlastat tyvärr.
Många tack på förhand
På min hingst var det 3 månaders levande föl avgift (Roderik)..hur fungerar det med papper etc då? Förmodar att jag inte får några papper förrän den avgiften är betald? Vilka papper behövs på sto resp föl inför anmälan och premiering?
Har varit inne på ASVHs hemsida..men hittade bara en anmälningsblankett.
Så alltså...
1. Hur förbereder ni era ston/föl inför detta? Hantering av föl innan? Mina pållar går på bete nu hela sommaren..tar in en timme per dag och pysslar lite.
2. Papper på föl? Anmälan? Allt som man behöver göra och förbereda?
3. Klarar man visningen själv? Jag har aldrig visat häst inför domare etc..var kan man få tips??
4. Lastning. Hur tränar ni? När börjar ni träna? Hur kör ni dem i transporten? Har en kylinge boogie. Stoet är ganska nervöst och svårlastat tyvärr.
Många tack på förhand