Folksam och id märkning

Mynta2

Trådstartare
Är det någon som vet om katter måste vara idmärkta för att få försäkras i Folksam ? Grejjen är denna, sitter och skulle hjälpa en kompis fylla i ansökan via nätet på deras sida, men raden på idmärkning MÅSTE fyllas i...MEN för flera år sedan när jag funderade på byta försäkring på min hane från Agria till Folksam så var kravet idmärkning, nu hade han inte det så jag behöll Agria. När jag skaffade katt nr 2 för 4 år sedan hade dom tagit bort kravet på märkning, så jag kunde försäkra min hona utan problem. Hon är fortfarande inte märkt. Har dom tagit tillbaka kravet på märkning igen, eftersom denna rad måste fyllas i annars kan man inte skicka in det ? Jag kan inte hitta någonstans i villkorena heller...jag kan ju ha missat, men jag tycker jag läst och läst...och eftersom raden är obligatorisk så kanske kravet är tillbaka ?!

Nu är det helg och ingen på kontoret, annars hade jag ringt. Men vi tänkte liksom bara fylla i anökningen på nätet då det liks finns ett....

Sv: Folksam och id märkning

Mina katter var inte ID-märkta när jag tecknade försäkring i Folksam.

Låter underligt i så fall. Man brukar kunna få rabatt, men att kräva det? Hade min huskatt försäkrad i Folksam, men hon var ID-märkt x 2, så jag tänkte aldrig på det.

Min katt är inte id-märkt och försäkrad i Folksam..

Ok, tack för alla svar...dom kanske inte uppdaterat formuläret. Sånt kan ju hända. Men för längesedan då hade dom kravet, eftersom jag ej fick föra över min hane utan märkning. Men dom kanske såg att det var ohållbart, fick väl dåligt med kunder ;). Men jag har fått det förklarat för mig en gång om VARFÖR dom krävde det. Nu mins jag inte riktigt vad som sades, vara bara så man inte skulle kunna försäkringsfuska...Vill mig minnas dom sa att: om man inte har märkning kan man aldrig veta vilken katt det rör sig om, typ man har 10 omärkta katter, men man försäkrar bara 1...ingen kan ju riktigt säga vilken katt det är om alla ser likadana ut och har samma kön..Ja, nåt sånt sa dom. Tydligen hade det väl hänt att folk nyttjat 1 försäkring till specific katt åt 10 st..;)

Men som sagt, jag får ringa istället.

Jag har inte fått rabatt efter att jag ID-märkte mina.

mina var inte id-märta när jag försäkrade dom. Därimot så med lappen man får när man öronmärkt finns det en lapp man kan fylla i och skicka till Agria, dessutom när jag hade registrerat mina katter så blev jag uppringd av Agria som frågade om jag ville försäkra dem där, men eftersom jag har alla mina andr försäkringar i folksam får katterna vara där också.

Ok, jag får ringa dom. På deras sida i formuläret är det vissa rader som är obligatoriskt att fylla i. Uppgifter som markerats med en asterisk (*) är obligatoriska står det. Bla raderna med: Postnummer, kattens födelsedatum och Reg.nr SVERAK godkänd förening/ID-märke i örat har en sådan här * .

Men som sagt, dom kanske inte uppdaterat formuläret helt enkelt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har kommit över lite läsning på nätet gällande IBD hos katt och börjar fundera på om det är vad vår en katt kan ha. Katten är en...
Svar
5
· Visningar
7 268
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar