Folk genar över vår tomt - vad ska jag skriva på skylten?

Häng en liten nätt kätting mellan husen som lätt kan hakas ned, med en skylt hängande där det står "Välkommen till XXX"

Jag tycker en röd vägg förlängd från magasinet (kanske m en charmig dörr t o m ) eller en lång blomlåda skulle vara det snyggaste alternativet.

Skyltar ser både otrevligt och plåttrigt ut, bättre att verkligen hindra framfarten tänker jag.

Men tillfälligt hade jag satt upp en skylt i klartext att det inte är ok att gena över tomten, gärna med förklaring också tex "inte ok att gena här, gå runt vårt hus/tomt. Det är numera en privat bostad och ej företagslokal" (sistnämnda att det är en privat bostad brukar få folk att fatta även om det inte är ok att gena där bara för att ett företag skulle ha fastigheten)

Senast ändrad:
Jag tycker att det är ytterst trevligt av dig att vilja testa med en artig skylt innan mer permanent lösning finns i stället för att sätta upp taggtråd och gud vet allt. Jag skulle formulera något i stil med "Familjen x bor här nu, var vänlig gena inte över vår tomt".

Tror också det kommer bli jättesnyggt med grind eller liknande när ni får det på plats!

Jag skulle sätta en skylt på en kona och ställa mitt i infarten. På skylten skulle de i princip kunna stå privat bara. Som du själv skriver så ser det ju "offentligt ut" och folk har en vana att gena här. När ni fått till det så det ser lite mer privat ut och ni lärt om folk så kommer ni inte behöva skylten längre. Det går ju bra att sätta två konor med ett rep emellan och en skylt hängande på med där det står privat på. Det är ju en helt neutral upplysning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka