fölbrunst-lös i magen

Y

yodi

vet inte om den här tråden har hamnat rätt men jag prövar.

en liten fråga från en som presic blivit mate till ett litet föl.

för två dagar sedan så kom stoet in i fölbrunsten, och fölis blev då lite dålig i magen, vilket tydligen är normalt, men i dag så tyckte jag att det luktade lite konstigt, det gjorde det inte i går, bör jag bli orolig, hon är inte utorkad,har inte feber, är pigg och har god aptit. och om inte när är det dags börja oroa sig i så fall:crazy:

det låter precis som det ska...har själv det ynf´gsta fölet som nu är 13 dagar, som är i samma situation. Ett bra tipps är att sätta på olivolja eller vaselin runt svansen, så bränner det inte så om fölet har diarre och det torkar in i pälsen där bak. :D

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 952
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Eloise
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 462
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
3 488
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka