Fölbesiktning - prisskillnader

I

imelda

Har tagit hem propositioner för fölmönstring & stambokföring från två föreningar eftersom jag ville kolla vilket datum som passar mig bäst att åka (Södra kalmarläns halvblodsklubb och Kronobergsvarmblordsförening)
Döm om min förvåning när jag upptäcker att avgifterna skiljer sig från de olika klubbarna.
Om jag åker till kalmar blir kostnaderna för fölbesiktning + stambokföring totalt 1050:- (400:-/föl)
Väljer jag i stället att visa mitt sto och föl på något av Kronobergs besdömningsplatser blir totalkostnaden 730:- (200.-/föl)

Borde inte kostnaderna vara detsamma oavsett var i landet man väljer att visa sitt föl?

Sv: Fölbesiktning - prisskillnader

Det tycker man ju att det borde. Men jag läste i Ridsport, tror det rörde sig om 3 årstestet. Där skillde sig pricerna markant också, beroende på var du visade. Varför det är så kan jag inte svara till.

jag jobbar ju själv mest på ponnysidan inom unghästtester mm. och där beror de stora skillnaderna inom olika distrikt på om det är idiellt utfört arbete,eller om det finns någon anställd...

Men efter som vi är ganska få över lag som är engagerade så tror jag att det är därför det kan bli så även inom tex fölmönstring mm.

Detr som ofta gör att det skiljer är beroende på av de olika avelsföreningarna behöver betala i anläggningshyra för ha sina test/visningar.

Detr som ofta gör att det skiljer är beroende på av de olika avelsföreningarna behöver betala i anläggningshyra för ha sina test/visningar.

Plus att en del föreningar sponsrar sina medlemmar med en del av avgiften.

Beror väl som vanligt till stor del på hur god ekonomi klubben har.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka