Föl prägling

Opartisk

Trådstartare
Det ska finnas en bok på engelska vet jag som tipsar hur man präglar fölet på människan.Alltså inte helt nu utan hur man tränar beröring på hela kroppen och olika tips på övningar etc. Från födsel o framåt.

Sv: Föl prägling

"Imprint training", tillämpade jag på min nu fyraåriga tös, när hon var ca 10dgr gammal. Hon är islandshäst och är inte mycket hanterad under uppväxten så det vi tränade då har vi verkligen haft till godo, dels under uppväxten och även nu under inridningen.

Jag kan definitivt rekomendera det -på en vettig nivå.

Ja den är det. Finns den inte att tillgå i Sverige? Litar inte riktigt på att köpa utomlands :(

Vet inte. Sök på bokus.nu så listar den alla bokhandlar som du kan beställa den ifrån och pris. Finns den hos amazon, antingen us eller uk skulle inte jag vara rädd för att beställa.

Liknande trådar

Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: bobbbo
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Grazing
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka