Föl päls---hur göra??

caradan

Trådstartare
MIn lilla ett åring är ullig (min son på 4 år trodde först att det var ett får!!) och alldeles tovig i pälsen, det är jätte stora tovor som sitter fast. Jag borstar honom dagligen men där tovorna sitter kan jag inte borsta honom. Hur ska jag göra med alla tovor?? Vänta tills de ramlar av eller klippa bort dem??

Ta ett träckprov o se om han har mask...sen kan du ge ultrasan( veterinär) och vitaminer o mineraler i övrigt...(Vad är det för ras?)

Han är shettis. Fick svaret på träckprovet idag och han har 500 EPG blodmask. Får svaret på odlingen v 24.

Min ena shettisåring är lite ullig, det har den ju varit hela vintern. Mkt ullig, massor av päls. Nu har den varit lite tovig, fast bara små tovor. Och dom har jag rykt loss eller klippt bort.

500 är ju inte så mycket så det skall vara nån fara direkt..men shettisar har ju lite annorlunda päls...har dåligt med erfarenhet av såna småttingar :D

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Jeps
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka