Föl namn??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Hanna_
  • Startdatum Startdatum
H

_Hanna_

Ponnyn jag rider nu ska eventuellt ha föl i april..
om det nu blir så, så skulle jag vilja ge hennes ägare lite förslag på föl namn...!
har ni några förslag???
det är ju inte ens säkert att hon ska ha föl..men det är ju alltid kul med fölisnamn..! :D

Fråga ägaren om det verkligen SKA komma en fölis så att du vet HUR du ska (eller inte ska?) rida stoet hädanefter :)

Visst kan ston ridas försiktigt nästan ända fram till fölningen (om de är villiga), men det blir jobbigare och jobbigare för dem.. och fostret växer enormt mycket sista månaderna!

Återkom du.. jag vet en hemsida med över 2000 namn :D

oj sorry att jag inte svarat..datan har krånglat igen. :devil:
tack Bia för dina förslag..!!
ska prata med hennes ägare..men dte blir svårt eftersom hon har två..
den ena säger att hon ska ha föl och den andra inte..
så jag har tagigt det lunnt med henne den sista tiden..
mest skrittat och travat väldigt lite och väldigt lugnt..!!

Jättebra att du tar det lugnt med henne tills du får veta om hon verkligen är dräktig :)

Om du märker att hon verkar seg & trött (ovillig), så är det bara att hoppa av och leda henne.. vägra att rida sen, promenera bara med henne i skog & mark.. så får hon motion ändå.

Konstiga ägare måste jag få säga :smirk:.. som inte kan ta reda på fakta!!!

Ja synnerligen konstiga ägare som inte kan ta ut en vet. och dräktighetsundersöka henne antingen med u-ljud eller en enkel rektalundersökning.....Snålheten bedrar visheten heter det ju....
Tänk om det blir komplikationer om hon nu ÄR med föl? En komplicerad förlossning? Tvillingar? Ja,man kan måla fan på väggen, men manskall alltid ha i åtanke tycker jag, närman sysslar med ston och dräktigheter...även om de flesta dräktighete och förlossningar går BRA.....

ja..hihi..lite konstiga kanske dom är..(men vem är inte det på ett eller annat sätt...hihi)men dom är super snälla och goa!!
jag personligen och hoppas att hon ska ha föl..så jag beter mig som om hon skulle ha det..!!
visst är det väl ca 5 veckor dom börjar producera mjölk??'eller har jag helt fel.??
ska iaf kolla om hon har nå mjölk imorrn när jag ska dit..!!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
681
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka