J
JBL
Hej, vill höra om någon varit med om liknande...Min hingstunge som är 3 veckor mådde hur bra som helst kl 19 i går kväll. Vid 20,30 började jag hålla extra koll för jag tyckte att han verkade lugnare och mer loj än vad han brukar vara. Kl 22 tog jag in honom och mamman för han "huttrade" fastän vädret var hyffsat. Tempen var uppe på 39,4 så jag ringde ut jourvet. Han äter som han ska, är inte uttorkad men är hängig. Inget missljud på lungorna och inga gallor på benen.Vet tog blodprov och gav febernedsättande. Blodprovet innehöll lite för hög halt av vita blodkroppar och det visade på en bakteriell infektion. Vet kom tillbaka med antibiotika som han fick kl 01. I morse hade han 38,6 vilket är fullt normalt och var piggare. De fick komma ut medan jag mockade och då busade han lite, men när jag tog in dem var han lite hängig igen och tempen var 39,2. Jag avvaktade några timmar och tempade igen 39,0. Han äter och mår bättre än i går kväll. Det ända som kanske är mer annorlunda är att han verkar tycka att det är jobbigt att lägga sig ner.Har nu pratat med vet igen som tycker att vi ska avvakta några timmar och ser hur temp utvecklingen är. Har någon varit med om liknade? Det finns inga andra tecken som pekar på fölsjuka. Ingen hosta inget snor och inget missljud på lungorna.