Molekyl
Trådstartare
Har ett 2v gammalt föl som mår hur bra som helst, är jättepigg och alert på alla vis men har fått rejäl "rännsketa". Stoet brunstade förra veckan och då var han lite lös i magen men det var ändå fast form.
Det är det inte nu längre!!! Jag talar om rinnade form som sprutar rakt ut!
Han går ju och äter på allt och jag ser att han får i sig ett och annat grässtrå ibland. Beror detta på att han är så lös i magen?
Problemet är ju också att det fastnar runt om på rumpan och även fast jag tvättar med tvål och vatten och smörjer honom med Helosan varje dag så fräter det bort håret.
Har pratat med min pappa och med stallägaren (som båda har hållt på med hästar och avel ) och de säger att det är vanligt hos fölen och att det går över såsmåningom.
Han är ju som sagt fortfarande pigg och verkar inte uttorkad.
Vad skall jag göra? Finns det nåt jag kan ge honom?
Tacksam för svar!
/Malin
Det är det inte nu längre!!! Jag talar om rinnade form som sprutar rakt ut!
Han går ju och äter på allt och jag ser att han får i sig ett och annat grässtrå ibland. Beror detta på att han är så lös i magen?
Problemet är ju också att det fastnar runt om på rumpan och även fast jag tvättar med tvål och vatten och smörjer honom med Helosan varje dag så fräter det bort håret.
Har pratat med min pappa och med stallägaren (som båda har hållt på med hästar och avel ) och de säger att det är vanligt hos fölen och att det går över såsmåningom.
Han är ju som sagt fortfarande pigg och verkar inte uttorkad.
Vad skall jag göra? Finns det nåt jag kan ge honom?
Tacksam för svar!
/Malin